پروپوزال بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

پروپوزال بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

ارزش ویژه برند کاله
ارزش ویژه برند در شرکت کاله
رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند
پروپوزال ارزش ویژه برند
پروپوزال بسط برند
پروپوزال ارزش ویژه برند در شرکت کاله

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

 

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

تحقیق حاضر بر اساس روش گردآوری داده ها،تحقیق توصیفی واز نوع پیمایشی است.داده های 377 پرسشنامه مبنای تحلیل قرارگرفت.جهت تجزیه و تحلیل داده ها وتایید مدل نیز از روش آزمون تحلیل رگرسیون استفاده شده است ونتایج این پژوهش نشان می دهد که سه بعد از مدل ارزش ویژه برند آکر(وفاداری به برند،آگاهی از برند،تداعی ازبرند)بر ارزیابی از بسط برند تأثیرمعنا داردارد ولی بین کیفیت ادراک شده و ارزیابی از بسط برند رابطه ی معنا داری وجود ندارد.نوگرایی مصرف کننده و تناسب محصول دو متغیر ارزش ویژه ی برند و ارزیابی از بسط برند  را تعدیل می کنند.

 

 

 

 

واژه های کلیدی :

ارزش ویژه ی برند

ارزیابی از بسط برند

نوگرایی مصرف کننده

تناسب محصول

 

 

 

 

 

مقدمه 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.در این فصل به بررسی و ارائه توضیحات در خصوص بیان مساله و اهمیت و ضرورت انجام تحقیق و اهداف و فرضیه های تحقیق و در آخر به تعریف واژه های کلیدی تحقیق پرداخته می شود. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول

مقدمه 3

1-1بیان مساله 5

1-2 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 6

1-3 اهداف مشخص تحقیق 6

1-4 فرضیه های تحقیق 6

1-5 قلمرو تحقیق 7

1-5-1 قلمرو موضوعی 7

1-5-2 قلمرو زمانی 7

1-5-3 قلمرو مکانی 7

1-6 تعاریف واژگان 7

 

 

فصل سوم 63

3-1مقدمه 64

3-2 روش تحقیق 66

3-3  جامعه آماری 66

3-4 نمونه و روش نمونه گیری 67

3-5 روش گردآوری داده ها و اطلاعلات 67

3-5-1 مطالعه کتابخانه ای 68

3-5-2 مطالعات میدانی 68

3-6 پرسشنامه 69

3-6-1 مقیاس و طیف ابزار اندازه گیری تحقیق 69

3-7 اعتبار و پایایی ابزار اندازه گیری پژوهش 70

3-7-1 روایی ابزار و پژوهش 70

3-7-2 پایایی ابزار پژوهش 71

3-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها 72

 

منابع  و مآخذ                             

  • پاورپوینت عوامل اصلاح پذیر موثر در افزایش فشار خون

    پاورپوینت عوامل اصلاح پذیر موثر در افزایش فشار خون پاورپوینت مواد غذایی خون ساز پاورپوینت مواد غذایی پروتئین دار پاورپوینت مواد غذایی با طبع گرم پاورپوینت مواد غذایی حاوی روی پاورپوینت مواد غذایی چربی سوز پاورپوینت مواد غذایی گروه a…

  • مدل های هوش سازمانی، فرایند و ضرورت به کار گیری آن در شرکتها و سازمانها

    مدل های هوش سازمانی، فرایند و ضرورت به کار گیری آن در شرکتها و سازمانها کلمات کلیدی : ابعاد هوش سازمانی پایان نامه هوش سازمانی مولفه های هوش سازمانی انواع هوش و مولفه های آن نظریه های هوش سازمانی مدل…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کارکنان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش توانمندسازی کارکنان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه توانمندسازی کارکنان مبانی نظری توانمندسازی کارکنان پیشینه تحقیق توانمندسازی کارکنان پیشینه داخلی توانمندسازی کارکنان پیشینه خارجی توانمندسازی کارکنان پیشینه پژوهش توانمندسازی کارکنان پیشینه نظری توانمندسازی کارکنان…

  • پرسشنامه هوش هیجانی پالمر و استوف 31 سوالی با روایی و پایایی

    پرسشنامه هوش هیجانی پالمر و استوف 31 سوالی با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه هوش هیجانی پالمر پرسشنامه هوش هیجانی پالمر و استوف پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی پرسشنامه اندازه گیری هوش هیجانی جدیدترین پرسشنامه هوش هیجانی دانلود پرسشنامه…

  • دفترچه محاسبات طراحی سوله

    دفترچه محاسبات طراحی سوله محاسبات سوله طراحی سوله طراحی سازه های صنعتی نمونه دفترچه محاسبات طراحی سوله دفترچه محاسبات سوله دفترچه محاسبات طراحی سوله کتاب طراحی سوله دانلود کتاب طراحی سوله دانلود پروژه طراحی سوله رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری دانش آموزان 45 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری دانش آموزان 45 صفحه فصل دوم پایان نامه مشکلات رفتاری دانش آموزان مبانی نظری مشکلات رفتاری دانش آموزان پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری دانش آموزان پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری دانش آموزان پیشینه نظری مشکلات…

  • ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان

    ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان افسردگی پرخاشگری پرخاشگری والدین افسردگی كودكان افسردگی دانش آموزان ابتدایی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی كودكان ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین…

  • کتاب «TOEFL CBT» برای داوطلبان دکتری و دانشجویان دکتری کلیه رشته ها برای شرکت در آزمون زبان«‌‌MSRT»

    کتاب «TOEFL CBT» برای داوطلبان دکتری و دانشجویان دکتری کلیه رشته ها برای شرکت در آزمون زبان«‌‌MSRT» کتاب TOEFL CBT آزمون زبانMSRT دانلود کتاب TOEFL CBT شرکت در آزمون زبانMSRT دانلود کتاب TOEFL CBT برای آزمونMSRT دانلود منابع آزمون زبانMSRT…

  • بررسی اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران

    بررسی اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران اتوماسیون بهبود فرآیند تصمیم گیری مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دانلود مقاله مدیریت دانلود مقاله ترجمه شده مدیریت…

  • پاورپوینت پیدایش و شکل گیری پالپ

    پاورپوینت پیدایش و شکل گیری پالپ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پیدایش و شکل گیری پالپ جهت رشته ی پزشکی در قالب 45 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت فصل دوم تدریس اعداد حقیقی 4 ریاضی نهم

    پاورپوینت فصل دوم تدریس اعداد حقیقی 4 ریاضی نهم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش ریاضی نهم متوسطه مبحث اعداد حقیقی در قالب 9 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت روشها و انواع مداخله از نظر مرمت شهری

    پاورپوینت روشها و انواع مداخله از نظر مرمت شهری پاورپوینت مرمت شهری چیست دانلود پاورپوینت روشها و انواع مداخله از نظر مرمت شهری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روشها و انواع مداخله از نظر مرمت شهری جهت رشته برنامه ریزی شهری…

  • پرسشنامه استاندارد تعیین وضعیت امنیت شغلی محقق ساخته شده

    پرسشنامه استاندارد تعیین وضعیت امنیت شغلی محقق ساخته شده پرسشنامه نقش امنیت شغلی دانلود پرسشنامه نقش امنیت شغلی پرسشنامه نقش امنیت شغلی بر اعتماد سازمانی پرسشنامه تاثیر امنیت شغلی بر نتایج کار سازمانی مولفه های امنیت شغلی پرسشنامه نگرش مدیران…

  • پاورپوینت همزمانی قیمت سهام

    پاورپوینت همزمانی قیمت سهام کلمات کلیدی : پاورپوینت همزمانی قیمت سهام همزمانی قیمت سهام تحقیق همزمانی قیمت سهام بررسی همزمانی قیمت سهام تعریف همزمانی قیمت همزمانی قیمت پایین تر نحوه محاسبه همزمانی قیمت پیشینه داخلی همزمانی قیمت پیشینه خارجی همزمانی…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری با عنوان زیباشناسی و نقش آن در معماری

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری با عنوان زیباشناسی و نقش آن در معماری زیبا شناسی نظام‌های زیباشناسی زیبائی شناسی معماری زیبایی شناسی اسلامی نقش زیباشناسی در معماری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina…

  • پاورپوینت آموزش مجازی جلوه ای از انقلاب علمی سوم

    پاورپوینت آموزش مجازی جلوه ای از انقلاب علمی سوم پاورپوینت آموزش مجازی پاورپوینت آموزش از راه دور تاریخچه آموزش از راه دور سرفصل آموزش پاورپوینت پاورپوینت آموزشی فضای مجازی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش مجازی جلوه ای از…

  • پاورپوینت ویژگی های شبکه های اجتماعی

    پاورپوینت ویژگی های شبکه های اجتماعی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ویژگی های شبکه های اجتماعی جهت رشته آموزشی در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       هويت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان یادگیرنده 94 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان یادگیرنده 94 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سازمان یادگیرنده پیشینه تحقیق سازمان یادگیرنده پیشینه پژوهش سازمان یادگیرنده پیشینه داخلی سازمان یادگیرنده پیشینه خارجی سازمان یادگیرنده مبانی نظری در مورد سازمان یادگیرنده پیشینه تحقیق در…

  • نشانه ها و عوامل بی تفاوتی سازمانی و راهکارهای مقابله با آن در کارکنان

    نشانه ها و عوامل بی تفاوتی سازمانی و راهکارهای مقابله با آن در کارکنان کلمات کلیدی : نظریه های انگیزش عوامل بی تفاوتی سازمانی تحقیق کامل بی تفاوتی در سازمان بی تفاوتی کارکنان در سازمان مقاله در مورد بی تفاوتی…

  • دادرسی منصفانه در داوری تجاری بین المللی

    دادرسی منصفانه در داوری تجاری بین المللی دادرسی منصفانه رسیدگی داوری داوری تجاری بین المللی دادرسی منصفانه در داوری تجاری بین المللی تحقق دادرسی منصفانه در رسیدگی داوری دانلود مقاله داوری تجاری بین المللی مقاله داوری تجاری بین المللی رفتن…

  • پرسشنامه دانش مفهومی معلمان با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه دانش مفهومی معلمان با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه دانش مفهومی پرسشنامه دانش مفهومی معلمان دانلود پرسشنامه دانش مفهومی معلمان پرسشنامه محقق ساخته دانش مفهومی معلمان پرسشنامه دانش مفهومی معلمان محقق ساخته نمره گذاری پرسشنامه…

  • پاورپوینت بررسی نحوه اجرای پی در ساختمان

    پاورپوینت بررسی نحوه اجرای پی در ساختمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی نحوه اجرای پی در ساختمان جهت رشته عمران در قالب 58 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP مبانی نظری عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP مبانی نظری عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP دانلود مبانی نظری پیاده سازی موفق ERP پیشینه تحقیق پیاده سازی موفق ERP…

  • پرسشنامه بررسی دیدگاه کارکنان در خصوص عوامل درون سازمانی موثر بر افزایش بهره وری نیروی انسانی در بیمارستان تامین اجتماعی شازند

    پرسشنامه بررسی دیدگاه کارکنان در خصوص عوامل درون سازمانی موثر بر افزایش بهره وری نیروی انسانی در بیمارستان تامین اجتماعی شازند پرسشنامه افزایش بهره وری پرسشنامه بهره وری نیروی انسانی پرسشنامه افزایش بهره وری نیروی انسانی پرسشنامه عوامل درون سازمانی…

  • دانلود پاورپوینت معماری هتل

    دانلود پاورپوینت معماری هتل پاورپوینت در مورد معماری هتل پاورپوینت معرفی بخش های مختلف هتل پاورپوینت بررسی هتل از دید معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری هتل جهت رشته معماری در 17 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت…

  • پرسشنامه شناسایی شاخص های چابکی و ارائه مدلی جهت ارزیابی زنجیره تامین چابک

    پرسشنامه شناسایی شاخص های چابکی و ارائه مدلی جهت ارزیابی زنجیره تامین چابک کلمات کلیدی : پرسشنامه چابکی زنجیره تامین پرسشنامه مدیریت زنجیره تامین چابک پرسشنامه پیاده سازی زنجیره تامین چابک پرسشنامه زنجیره تامین چابک پرسشنامه استراتژی های پیاده سازی…

  • فلسفه و هدف مجازات اشخاص حقوقی و ضمانت اجراهای کیفری آن

    فلسفه و هدف مجازات اشخاص حقوقی و ضمانت اجراهای کیفری آن پایان نامه مجازات کیفری اشخاص حقوقی فلسفه و هدف مجازات اشخاص حقوقی ضمانت اجراهای کیفری اشخاص حقوقی ضمانت اجراهای سالب حقوق اشخاص حقوقی ضمانت اجراهای محدود کننده حقوق اشخاص…

  • پاورپوینت آشنایی با تجارت الکتروینک و اینترنتی

    پاورپوینت آشنایی با تجارت الکتروینک و اینترنتی پاورپوینت تجارت الکترونیک پاورپوینت تجارت الکترونیکی پاورپوینت کسب و کار تجارت الکترونیک دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیک پاورپوینت برای تجارت الکترونیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تجارت الکتروینک و اینترنتی جهت…

  • پاورپوینت کتاب هفت ستون سیاست سطح دکتری

    پاورپوینت کتاب هفت ستون سیاست سطح دکتری کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب هفت ستون سیاست سطح دکتری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب هفت ستون سیاست سطح دکتری دو فایل کار شده در دو ترم  مختلف فایل اول : 58 اسلاید…

  • بررسی اثر جداگانه و ترکیبی طوق و شمع‌ فداشونده در آبشستگی موضعی گروه پایه پل

    بررسی اثر جداگانه و ترکیبی طوق و شمع‌ فداشونده در آبشستگی موضعی گروه پایه پل شمع‌ فداشونده آبشستگی موضعی آبشستگی در اطراف پایه های پل کنترل آبشستگی در اطراف گروه پایه کنترل آبشستگی با طوق مربعی کنترل آبشستگی پایه های…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی با تحلیل پوششی داده ها…

  • پاورپوینت برنامه ریزی بازاریابی عمومی

    پاورپوینت برنامه ریزی بازاریابی عمومی رفتن به سايت اصلي عنوان: پاورپوینت برنامه ریزی بازاریابی عمومی فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید:34 اسلاید دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی این فایل در زمینه " برنامه ریزی بازاریابی عمومی" بوده که می تواند…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 21 - حسابداری اجاره ها

    پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 21 - حسابداری اجاره ها پاورپوینت استاندارد شماره 21 حسابداری پاورپوینت حسابداري اجاره ها پاورپوینت حسابداری اجاره ها استاندارد 21 پاورپوینت آموزش حسابداری اجاره ها پاورپوینت استانداردهای حسابداری اجاره ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • پاورپوینت تاخیر در ازدواج و بررسی عوامل آن

    پاورپوینت تاخیر در ازدواج و بررسی عوامل آن پاورپوینت عوامل تاخیر در ازدواج پاورپوینت عوامل اجتماعی تاخیر در ازدواج پاورپوینت عوامل اقتصادی تاخیر در ازدواج پاورپوینت عوامل فرهنگی تاخیر در ازدواج پاورپوینت درباره تاخیر در ازدواج رفتن به سايت اصلي…

  • پاورپوینت آشنایی با شکل گیری و موقعیت و عملکرد شرکت پولاد مشبک ایستا

    پاورپوینت آشنایی با شکل گیری و موقعیت و عملکرد شرکت پولاد مشبک ایستا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با شکل گیری و موقعیت و عملکرد شرکت یولادمشبک ایستا جهت رشته کسب و کار و پول در قالب 32…