پروپوزال ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

پروپوزال ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

ارزش ویژه برند در شرکتها
پروپوزال ارزش ویژه برند در شرکتها
تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند
پروپوزال تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند
رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش ویژه برند
بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند شرکتها

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

 

 

 

 

 

چکیده

یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388)این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند بر تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع جمع آوری اطلاعات از نوع توصیفی-موردی محسوب می شود. مشتریان شرکت پیشرو پلاستیک خزر 480 نفر می باشند که جامعه آماری این تحقیق بوده و برای تعیین حجم نمونه بر اساس جدول كرجسی و مورگان نمونه ای به حجم حداقل 214 نیاز می‎باشد و با استفاده از نرم افزار لیزرل و روش آماری مدل معادلات ساختاری به بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق پراخته شد. نتاج تحقیق نشان می دهد رابطه مثبت و معنی داری میان کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند و ارزش ویژه برند وجود دارد و همچنین کانال توزیع و قیمت از طریق تاثیر گذاری بر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند تاثیر دارند. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

آمیخته بازاریابی

تصویر ذهنی

وفاداری به برند

کیفیت ادراک شده

آگاهی از برند

ارزش ویژه برند 

 

 

 

 

1-1 مقدمه

یکی ازالزمات ایجاد برندی قوی شناخت هر یک از عواعل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است. درمحیط بازار امروز شیوه های بسیار متفاوتی وجود دارد که از طریق این برنامه های بازاریابی می‎توان  برایجاد و افزایش ارزش ویژه برند تاثیر گذاربود. راهبردهای شبکه ی توزیع، استراتژی های ارتباطی، راهبردهای قیمت گذاری وسایرفعالیت های بازاریابی می‎توان ند باعث تضعیف یا تقویت برند شدند (یوودانته، 2000). اگرچه برند به صورت آشکار برای سازمان وشرکت ارزش آفرینی می کند، اما ریشه این ارزش در مشتری قرار دارد (کلر، 2001). درحقیقت، ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، تعیین کننده ارزش واقعی برند است (دیواندری، 1390)  

 

1-2 بیان مساله

نقش برند ها درشناسایی محصول شرکت دربازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیراست. با گسترش عرصه رقابتی وهجوم برندهای جهانی به بازار داخلی، توجه به مفهوم برند وارزش ویژه آن برای شرکت های داخلی به منظوربه دست آوردن سهم بیشتری ازبازار تأثیر گذاراست. امروزه الزاماً نوآوری وبرتری فنی تنها عامل های اساسی برای موفقیت نیستند؛ دربازارهایی که محصولات وخدمات، روز به روزبا هم تطابق وسازگاری پیدا می کنند، یک برند قوی ممکن است تنها مشخصه ای باشد که محصول یا خدمت عرضه شده از رقبا متمایزمی سازد(kotler& pfoertsch, 2006). درایران برند ها بعنوان یک داریی درترازنامه قید نمی شوند؛ این امر سبب خنثی شده تمرکز بلند مدت مدیریت برتوسعه درونی برند است. بنابراین جریان نقدی وسودهای کوتاه مدت غالباً بعنوان پارامترهای مهم عملکرد استفاده می شوند. 

 

کشورایران تولیدات داخلی بسیاری دارد اما در زمینه برنامه ریزی موفق نبوده اند مشکلات زیادی فرا روی این صنعت است. که مطالعه همه آنها دراین تحقیق امکان پذیر نیست ویکی از چالش ها از دیدگاه متخصصان این حوزه، مسائل بازاریابی وبرند می‎باشد که الگویی بهینه دراین زمینه تعریف نشده است. درسال های اخیر، میزان ورود کالاها با نشان های تجاری متنوع و تمایل زیاد فروشندگان به نشان های تجاری ساخت کشورهای خارجی به معضلی برای تولید کنندگان ساخت ایران تبدیل شده است، با اینکه بسیاری از محصولات ساخت داخل از نظر کیفیت و قیمت توانایی رقابت با تولیدات خارجی رادارا هستند، از جایگاه مناسبی دربین مصرف کنندگان برخوردار نیستند و با توجه به این موارد و بالارفتن میزان توقعات و انتظارات مصرف کنندگان و… در موقعیتی هستند که سهم بازار خود را در خطر می بینند. 

 

باتوجه به تحولات اقتصادی بوجود آمده درکشور، بازار شدیداً رقابتی شده بنابراین شرکت ها به دنبال کسب مزیت رقابتی ازطریق سرمایه گذاری درایجاد برند خواهند بود ونقش برندینگ دربازارهای تجاری پررنگ ترمی شود(امیرشاهی؛ 1389 ). نامهای تجاری قوی علاوه برایجاد مزیت رقابتی، نقد ینگی سازمان را افزایش وجریان نقدینگی را تسریع نموده، امکان افزایش قیمت، سود دهی و وفاداری بیشتر مشتریان را فراهم آورده است(madden et al, 2006) بنابراین می‎توان  گفت ارزش ویژه برند به عنوان معیاری برای سنجش قدرت برندها پیشنهاد شده، که طی دهه های گذشته شکل گرفته وتکامل یافته است. 

 

یکی از الزامات ایجاد برندی قوی شناخت هریک ازعوامل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است (سلیمانی؛ 1389) که یکی از عوامل تاثیر گذار بر ارزش برند آمیخته بازاریابی می‎باشد و بابررسی نحوه اثرگذاری آن می‎توان  عناصری را که تأثیربیشتری برارتقای برند دارند، شناسایی نمود ومنابع بیشتری را به آن اختصاص داد. ازاین رو دراین تحقیق به بررسی بیان تأثیر آمیخته بازاریابی وتصویر شرکت برارزش ویژه برند پرداخته شده است که می‎توان د به صورت راهنما ومعیاری فعالیت های شرکت را درجهت ایجاد یک برند قوی ترهدایت وارزیابی کند. افزایش ارزش ویژه ازدیدگاه مشتریان وبه عبارتی ایجاد یک برند قوی منافع بسیاری برای شرکت های تجاری دارد. بطور دقیق تر می‎توان  گفت افزایش ارزش ویژه ی برند احتمال انتخاب یک برند را افزایش می دهد(PiTTa&Katshis, 1995)لازم به ذکر است متغیر های مدل مفهومی شامل ارزش ویژه برند، آگاهی ازبرند /تداعی ذهنی، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده، تصویر شرکت، کانال توزیع، قیمت، فعالیت های ترفیعی و خدمات پس از فروش می باشند و با توجه به موارد بالا سوال اصلی تحقیق را اینگونه بیان می کنیم “تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر چگونه است؟”

 

 

 

 

 

 

واژه های کلیدی:

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 3

1-2 بیان مساله 3

1-3 اهمیت وضرورت تحقیق 4

1-4 اهداف تحقیق 5

1-4-1 اهداف فرعی 5

1-5 چارچوب نظری 6

1-6 مدل مفهومی تحقیق 9

1-7 فرضیه ها 9

 

فصل سوم: روش اجرای  تحقیق

3-1 مقدمه 29

3-2 روش تحقیق 29

3-2-1 طبقه بندی بر اساس روش 30

3-2-2 طبقه بندی بر اساس هدف 30

3-3 قلمرو مکانی تحقیق(جامعه آماری) 30

3-4 قلمرو زمانی 31

3-5 حجم نمونه و روش نمونه گیری 31

3-6 روش ها و ابزار گردآوری اطلاعات 32

3-6-1 پرسشنامه 32

3-7 روایی و پایایی 33

3-7-1 روایی(اعتبار) ابزار پژوهش 33

3-7-2 اعتبار محتوا 34

3-7-3 پایایی ابزار اندازه گیری پژوهش 35

3-7-3-1 روش آلفای کرونباخ 35

3-7-4 روش تجزیه و تحلیل داده ها 36

3-7-5 مدل معادلات ساختاری (SEM) 36

 

منابع و مآخذ

 

 

 

 

  • پاورپوينت سیستم عامل 43 اسلاید

    پاورپوينت سیستم عامل 43 اسلاید پاورپوینت سیستم عامل پاورپوینت سیستم عامل ویندوز دانلود در مورد سیستم عامل پاورپوینت در مورد سیستم عامل دانلود پاورپوینت سیستم عامل دانلود پاورپوینت در مورد سیستم عامل پاورپوینت سیستم عامل شبکه پاورپوینت سیستم عامل در…

  • پاورپوینت رابطه ی شیوه های تامین مالی

    پاورپوینت رابطه ی شیوه های تامین مالی رابطه ی شیوه های تامین مالی پاورپوینت رابطه ی شیوه های تامین مالی دانلود رابطه ی شیوه های تامین مالی و انواع آن پاورپوینت تامین مالی بلند مدت پاورپوینت مخارج تامین مالی رفتن…

  • جایگاه مصلحت در قانونگذاری

    جایگاه مصلحت در قانونگذاری جایگاه مصلحت در تقنین قوانین جایگاه مصلحت در قانونگذاری دانلود پایان نامه مصلحت حقوق كیفری در پرتو مصلحت جرم انگاری از دیدگاه اسلام دیدگاههای مختلف در خصوص تعیین مجازات دانلود پرووژه مصلحت در حقوق کیفری رفتن…

  • مبانی نظری بررسی خشونت علیه زنان از نگاه قرآن و احادیث

    مبانی نظری بررسی خشونت علیه زنان از نگاه قرآن و احادیث علل خشونت مبانی نظری خشونت حدود خشونت در اسلام بررسی خشونت علیه زنان مبانی نظری خشونت علیه زنان بررسی خشونت علیه زنان از نگاه قرآن و احادیث دانلود فصل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد به نفس جنسی 33 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد به نفس جنسی 33 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اعتماد به نفس جنسی مبانی نظری اعتماد به نفس جنسی پیشینه تحقیق اعتماد به نفس جنسی پیشینه داخلی اعتماد به نفس جنسی…

  • تشکیلات اجتماعی ، سیاسی و صنعتی ایل شاهسون

    تشکیلات اجتماعی ، سیاسی و صنعتی ایل شاهسون تشکیلات اجتماعی ، سیاسی و صنعتی ایل شاهسون دانلود مقالات رشته علوم اجتماعی دانلود مقالات علوم اجتماعی سیستم همکاری در فروش فایل خرید مقالات علوم اجتماعی سیستم همکاری در فروش فایل فروش…

  • جایگاه مصلحت در تقنین قوانین

    جایگاه مصلحت در تقنین قوانین دانلود پایان نامه مصلحت جرم انگاری انواع مجازات دانلود پایان نامه مصلحت در تقنین قوانین سیاستهای جنایی و کیفری دانلود پایان نامه رشته حقوق دانلود پایان نامه حقوق دانلود پایان نامه رفتن به سایت اصلی…

  • پرسشنامه استاندارد محقق ساخته مسئولیت پذیری اجتماعی 37 سوالی

    پرسشنامه استاندارد محقق ساخته مسئولیت پذیری اجتماعی 37 سوالی پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی کارکنان پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی کارکنان بر اساس مدل کارول دانلود پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی کارکنان پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان پرسشنامه مسئولیت…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری طرحواره های ناسازگار اولیه

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری طرحواره های ناسازگار اولیه کلمات کلیدی : مبانی نظری طرحواره پیشینه تحقیق طرحواره پیشینه داخلی طرحواره پیشینه خارجی طرحواره پیشینه پژوهش طرحواره چارچوب نظری طرحواره فصل دوم پایان نامه طرحواره مبانی نظری طرحواره…

  • پاورپوینت آسیب شناسی خانواده

    پاورپوینت آسیب شناسی خانواده پاورپوینت آسیب شناسی خانواده چیست پاورپوینت آسیب شناسی خانوادگی پاورپوینت آسیب های خانواده پاورپوینت درمان آسیب خانواده پاورپوینت تشخیص آسیب های خانواده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آسیب شناسی خانواده جهت رشته ی مشاوره و…

  • پاورپوینت استراتژی های بازاریابی در مرحله بلوغ بازار

    پاورپوینت استراتژی های بازاریابی در مرحله بلوغ بازار دانلود پاورپوینت استراتژی های بازاریابی در مرحله بلوغ بازار استراتژی های بازاریابی در مرحله بلوغ بازار استراتژی افزایش نفوذ عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی افزایش نفوذ استراتژی عوامل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی مدیریت برند 76 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره ی مدیریت برند 76 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت برند مبانی نظری مدیریت برند پیشینه تحقیق مدیریت برند پیشینه داخلی مدیریت برند پیشینه خارجی مدیریت برند پیشینه پژوهش مدیریت برند…

  • پاورپوینت بحران اقتصادی و رویکردهای خروج از بحران در ایران

    پاورپوینت بحران اقتصادی و رویکردهای خروج از بحران در ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بحران اقتصادی و رویکردهای خروج از بحران در ایران جهت رشته اقتصاد در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه در مورد عزت نفس

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه در مورد عزت نفس کلمات کلیدی : مبانی نظری عزت نفس ادبیات نظری عزت نفس پیشینه نظری عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس پیشینه پژوهش عزت نفس پیشینه خارجی عزت نفس چارچوب نظری…

  • ماهیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی و بررسی انواع و کارکردهای منفی و مثبت

    ماهیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی و بررسی انواع و کارکردهای منفی و مثبت کلمات کلیدی : انواع شبکه های اجتماعی ویژگی های شبکه های اجتماعی پایان نامه شبکه های اجتماعی کارکردهای منفی شبکه های اجتماعی کارکردهای مثبت شبکه…

  • پایان نامه بررسی عوامل موثر بر شادی و شادمانی در دیدگاه های مختلف

    پایان نامه بررسی عوامل موثر بر شادی و شادمانی در دیدگاه های مختلف کلمات کلیدی : مولفه های تشکیل دهنده شادمانی عوامل موثر بر شادی و شادمانی اثرات شادی از منظر روان شناسی عوامل شادی دنیوی از نظر آیات و…

  • پرسشنامه ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و حمایت شغلی از دیدگاه پرستاران

    پرسشنامه ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و حمایت شغلی از دیدگاه پرستاران کلمات کلیدی : ابعاد فرسودگی شغلی مسلش پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش (mbi) روایی پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش روایی و پایایی پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش پرسشنامه حمایت شغلی پرسشنامه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات مبانی نظری تبلیغات دانلود مبانی نظری تبلیغات پیشینه تبلیغات پیشینه تحقیق تبلیغات ادبیات نظری تبلیغات فصل دوم پایان نامه تبلیغات مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات ادبیات و مبانی نظری تبلیغات رفتن به سایت…

  • پاورپوینت زمينه هاي يادگيري

    پاورپوینت زمينه هاي يادگيري کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت زمينه هاي يادگيري پاورپوینت زمينه هاي يادگيري زمينه هاي يادگيري تحقیق زمينه هاي يادگيري مقاله زمينه هاي يادگيري بنيادهاى يادگيرى‏ نقش مدارس در يادگيري ‏ ارتباط يادگيرى با نظريه‏ها ‏ روشهاي…

  • پاورپوینت بررسی روش نمايشی

    پاورپوینت بررسی روش نمايشی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی روش نمايشی جهت رشته روانشناسی در قالب 7 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       از روشهايي است كه در…

  • پروپوزال استقرار مدیریت دانش در بانک

    پروپوزال استقرار مدیریت دانش در بانک کلمات کلیدی : پروپوزال مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت دانش نمونه پروپوزال مدیریت دانش دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال در مورد مديريت دانش پروپوزال استقرار مدیریت دانش در سازمان پروپوزال پیاده سازی مدیریت…

  • مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

    مبانی نظری ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن مبانی نظری مدیریت زمان مبانی نظری مهارت مدیریت زمان مهارت مدیریت زمان جوانان مهارت مدیریت زمان نوجوانان میزان مهارت مدیریت زمان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و مولفه های آن 76 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و مولفه های آن 76 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های هوش سازمانی مبانی نظری مولفه های هوش سازمانی پیشینه تحقیق مولفه های هوش سازمانی پیشینه داخلی مولفه های هوش…

  • فمینیسم و جرم‌شناسی

    فمینیسم و جرم‌شناسی فمینیسم جرم شناسی بزهكاری زنان بزه دیدگی زنان سیاست‌ جنایی افتراقی تأثیر فمینیسم بر حقوق زنان فمینیسم و سیاست جنایی افتراقی انواع جرم شناسی فمینیستی پیشینه فمینیسم در جرم شناسی انجام پایان نامه خرید پایان نامه همکاری…

  • پاورپوینت آشنایی با وبلاگ

    پاورپوینت آشنایی با وبلاگ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با وبلاگ جهت رشته ی نرم افزار در قالب 18 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       وبلاگ یا…

  • پاورپوینت آشنایی با تاخیر در ازدواج و بررسی عوامل آن

    پاورپوینت آشنایی با تاخیر در ازدواج و بررسی عوامل آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تاخیر در ازدواج و بررسی عوامل آن جهت رشته خانه و خانواده در قالب 15 اسلاید و با فرمت pptx به صورت…

  • طرح لرزه ای سازه های فولادی

    طرح لرزه ای سازه های فولادی سازه سازه های فولادی دانلود پایان نامه طرح لرزه ای سازه دانلود پایان نامه مهندسی عمران دانلود پایان نامه طرح لرزه ای سازه های فولادی دانلود پایان نامه رشته عمران دانلود پایان نامه عمران…

  • مدیریت مشارکتی در سازمان

    مدیریت مشارکتی در سازمان مبانی نظری مدیریت مشاركتی دانلود مبانی نظری مدیریت مشاركتی مدیریت مشاركتی در ایران مزایای مدیریت مشاركتی اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر کارمندان اثر بخشی مدیریت مشاركتی بر سازمان سیر تكوین مدیریت مشاركتی مهارت های لازم برای…

  • بررسی نظریه ها و مدل های تعهد سازمانی

    بررسی نظریه ها و مدل های تعهد سازمانی کلمات کلیدی : مدل تعهد سازمانی آلن و مایر مدلهای تعهد سازمانی مدل مفهومی تعهد سازمانی مدل سه بخشی تعهد سازمانی انواع مدل های تعهد سازمانی مدل سه بخشی تعهد سازمانی آلن…

  • دولت و امنیت اجتماعی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

    دولت و امنیت اجتماعی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران امنیت اجتماعی دولت در قانون اساسی امنیت اجتماعی در قانون اساسی دولت و امنیت اجتماعی در قانون اساسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت و امنیت اجتماعی در قانون اساسی…

  • پرسشنامه خودشی انگاری فردریکسون، رابرت، نل، کوئین و توئینگ، 1998

    پرسشنامه خودشی انگاری فردریکسون، رابرت، نل، کوئین و توئینگ، 1998 کلمات کلیدی : پرسشنامه خودشی انگاری دانلود پرسشنامه خودشی انگاری پرسشنامه استاندارد خودشی انگاری پرسشنامه خودشی انگاری فردریکسون پرسشنامه خودشی انگاری نل و فردریکسون،1998 نمره گذاری پرسشنامه خودشی انگاری روایی…

  • تاثیرات طلاق و اختلافات زناشویی بر کودکان و زنان

    تاثیرات طلاق و اختلافات زناشویی بر کودکان و زنان پایان نامه طلاق پایان نامه طلاق عاطفی نظریه های طلاق عاطفی عوامل موثر بر طلاق عوامل موثر بر طلاق عاطفی عوامل موثر بر اختلافات زناشویی تاثیرات طلاق بر کودکان و زنان…

  • مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری

    مدل ها و نظریه های روانشناسی در مورد پرخاشگری کلمات کلیدی : مدل پرخاشگری کودکان مدل های پرخاشگری رویکردهای پرخاشگری نظریه های پرخاشگری کودکان نظریه های جامعه شناسی پرخاشگری عوامل خطر ساز و موثر در پرخاشگری نظریه های روانشناسی در…

  • پاورپوینت دستگاه های حفر تونل TBM در 19 اسلاید به طور کامل و جامع همراه با تصاویر اجرایی

    پاورپوینت دستگاه های حفر تونل TBM در 19 اسلاید به طور کامل و جامع همراه با تصاویر اجرایی پروژه پاورپوینت دستگاه های حفر تونل TBM رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت دستگاه های حفر تونل TBM در 19 اسلاید…

  • اهمیت تثبیت رسمی دیون و تعهدات در سیاست قضائی

    اهمیت تثبیت رسمی دیون و تعهدات در سیاست قضائی دیون و تعهدات سیاست قضائی تنظیم اسناد رسمی نظام قضائی كشور دانلود مقاله دیون و تعهدات اهمیت تثبیت رسمی دیون و تعهدات در سیاست قضائی رفتن به سایت اصلی اهمیت تثبیت…