مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی

مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی

اهمیت ولزوم اجرای CRM
مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی
ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری
مزایای CRM برای دفاتر خدمات گردشگری
مدل های پیاده سازی CRM
پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری
پایان نامه CRM در آژانس های مسافرتی
پیاده سازی CRM در آژانس های مسافرتی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی

 

 

 

 

هدف از این پژوهش بررسی مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی می باشد.

 

 

 

مدیریت ارتباط با مشتری و آژانس های مسافرتی

1) انواع آژانس های خدمات مسافرتی در ایران

به استناد بند های الف، ب و پ ماده یک آیین نامه نظارت بر تأسیسات و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی موضوع تصویب نامه شماره14404/ت 23203 ها مورخ 5/4/1380 هیأت وزیران آژانس های مسافرتی به سه دسته زیر تقسیم می گردند: 

 

الف) آژانس های مورد اشاره در بند الف ماده یک آیین-نامه فوق الذکر که تحت نظارت مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری هستند و وظیفه اصلی آنها فروش بلیط خطوط مختلف هوایی داخلی و خارجی است. شایان ذکر است این گونه دفاتر نه تنها به هیچ عنوان حق برگزاری تور را ندارند بلکه حق فروش تورهای سایر دفاتر برگزار کننده را نیز ندارند چرا که اساساً مجاز به عقد قرارداد تور با مسافر نیستند. ضمناً این نوع از آژانس های مسافرتی با رعایت آیین نامه ها و ضوابط مربوطه می توانند به عضویت یاتا IATA (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) درآیند. به این گونه دفاتر اصطلاحاً آژانس های دارنده مجوز بند الف گفته می شود.

 

 

 ب) آژانس های مورد اشاره در بند ب ماده یک آیین نامه فوق الذکر که تحت نظارت مستقیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی، رزرو هتل، اخذ ویزا و سایر فعالیت های مرتبط با صنعت گردشگری می-باشد. شایان ذکر است این گونه دفاتر حق برگزاری تور در مسیر عربستان (حج)، سوریه و عراق را ندارند. به این گونه دفاتر اصطلاحاً آژانس های دارنده مجوز بند ب گفته می شود.

 

 

 پ) آژانس های مورد اشاره در بند پ ماده یک آیین نامه فوق الذکر که تحت نظارت مستقیم سازمان حج و زيارت هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهایی است که جنبه زیارتی دارد از جمله برگزاری تور در مسیر عربستان (حج)، سوریه و عراق. شایان ذکر است این گونه دفاتر حق برگزاری تور در مسیرهای غیر زیارتی را ندارند. به این گونه دفاتر اصطلاحاً آژانس های دارنده مجوز بند پ گفته می شود.  

 

 

نکته مهم: آژانس های مسافرتی موجود در کشور می-توانند هر یک از مجوزهای مذکور را بطور مجزا و یا ترکیبی از دو یا هر سه مجوز داشته باشند. در آن صورت آژانس مربوطه به طور همزمان تحت نظارت مستقیم تمامی سازمان هایی قرار خواهد داشت که مجوزهای خود را از آنها دریافت نموده است.

 

 

 

2) ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری

دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به عنوان واسطه بین عرضه کنندگان خدمات گردشگری همچون تورگردانان، شرکت ها و موسسات حمل ونقل، مراکز اقامتی و سیاحتی از یک طرف و متقاضیان این خدمات یعنی گردشگران و مسافران از سوی دیگر عمل می کنند. بدیهی است موفقیت (عدم موفقیت) این دفاتر بر موفقیت یا شکست برنامه های مقاصد گردشگری و عرضه کنندگان خدمات و محصولات گردشگری تأثیر به سزایی دارد.

 

 

این مراکز در انجام وظایف خود اطلاعاتی درباره مقاصدها، برنامه ها و تسهیلات به مشتریان ارایه می کنند و نقش مؤثری در جذب آنها برای مقاصد گردشگری دارند.به عبارت دیگر می توان گفت که فعالیت آژانس های مسافرتی یک کار تخصصی است که از برنامه ریزی در خطوط سیر وسفر، اسکان، تبدیل پول، ارایه آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به مقاصد مختلف و تمام اهداف مورد نیاز در مسافرت و فرصت های مسافرتی آگاهی کامل دارد. به بیان کوتاه آژانس های مسافرتی یک تخصص و یک کار مشاوره ای است(قره نژاد،1386).

 

 

 

محیط به شدت رقابتی صنعت، بنگاه های فعال در زمینه گردشگری را وادار می کند تا دنبال روش های جدیدی برای بهبود مزیت های رقابتی خود باشند(Zang at al,2009:345).
به نظر کراسبی 1990 بین برخی خدمات، فروش رابطه ای حیاتی است و این مورد زمانی وجود دارد که:
1- خدمت پیچیده، سفارشی و در جریان دایمی تبادلات ارایه شود.
2- بسیاری از مشتریان در مورد خدمات ناآگاه باشند.
3- در عمل تأثیرگذار بر سفارش ها و نیازهای آینده محیط متلاطم و نامطمئن باشد در صنعت گردشگری آژانس های مسافرتی باید به مشتریان ارزش زیادی قائل شده و به انتظارات آنها و تغییر در انتظارات آنها توجه کافی مبذول داشته باشند.

 

 

مدیریت بنگاه های فعال در این صنعت باید با درایتی که به خرج می دهند، زمینه پیشرفت خوش آیند این صنعت را فراهم سازند(شریعتی، فروزان، 1390).آگاهی کامل از مشتری، نیازها و خواسته های او مستلزم بر قراری روابط نزدیک بامشتری است(دوبیسی / واه،2005). رضایت مشتری عامل اصلی موفقیت در بسیاری از سازمان هاست(فرناندز/ پرادو،2007). امروزه بسیاری از شرکت ها برای ارتباط و تماس مجدد با مشتریان فعلی و جدید در تلاشند تا از این طریق وفاداری مشتریان را در بلند مدت افزایش دهند(ملک اخلاق، 1386). هر آنچه از نیازهای مشتری که منجر به رضایت او می-گردد در  CRMنهفته است(اوبانسکی، 2008). مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک راهبرد کسب وکار است که از یک طرف با هدف افزایش سود و درآمد برای سازمان و از طرف دیگر افزایش رضایت و وفاداری مشتریان ارئه شده است(هادی زاده مقدم وهمکاران،1389).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
2-1) چگونگی پیدایش CRM
2-2) روند تکاملCRM
2-3) سیر تحول فناوری CRM
2-4) تعریف و مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) 
2-5) انواع رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) 
2-6) انواع سیستم هایCRM
2-7) اهمیت ولزوم اجرایCRM
2-8) اهدافCRM  
2-9) مزایای یک برنامه مؤثر مدیریت ارتباط با مشتریCRM
2-10) مدیریت ارتباط با مشتری و آژانس های مسافرتی
2-10-1)  انواع آژانس های خدمات مسافرتی در ایران
2-10-2)ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری
2-11) مزایایCRM برای دفاتر خدمات گردشگری
2-12) ریسک پیاده سازی  CRM
2-13) پیشینه تحقیق پیاده سازی CRM
2-13-1) مدل های ارایه شده در زمینه پیاده سازی CRM
2-14) مدل تحقیق

منابع

 

  • پاورپوینت معاملات آتی و ابزارهای 4 گانه مهندسی مالی

    پاورپوینت معاملات آتی و ابزارهای 4 گانه مهندسی مالی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معاملات آتی جهت رشته ی حسابداری در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری(فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)

    پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری(فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد) پاورپوینت فصل چهارم کتاب تئوری حسابداری نیکومرام و بنی مهد با عنوان تئوری های اثباتی حسابداری پاورپوینت پیامدهای اقتصادی استانداردهای حسابداری پاورپوینت فصل چهارم…

  • پاورپوینت بررسی بیماری بلاست در برنج

    پاورپوینت بررسی بیماری بلاست در برنج پاورپوينت بلاست برنج دانلود پاورپوينت بلاست برنج پاورپوینت درباره بلاست رنج رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت بررسی بيماری بلاست در برنج جهت رشته کشاورزی و زراعت در قالب 33 اسلايد و با فرمت…

  • پاورپوینت فرزندپروری در فرزند خواندگی

    پاورپوینت فرزندپروری در فرزند خواندگی پاورپوینت فرزندپروری پاورپوینت فرزند خواندگی پاورپوینت فرزندپروری چیست پاورپوینت سبکهای فرزند پروری پاورپوینت شیوه های فرزند پروری پاورپوینت مهارتهای فرزند پروری پاورپوینت درباره فرزند پروری پاورپوینت مهارت فرزند پروری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • نقش معلم در آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی

    نقش معلم در آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی پایان نامه آموزش مجازی پایان نامه آموزش الکترونیکی نقش معلم در آموزش مجازی نقش معلم در یادگیری الکترونیکی جایگاه مهارت های دانشجو در برنامه درسی دانشگاه‌های مجازی رفتن به سايت اصلي هدف…

  • مقاله کامل گیاه جوجوبا

    مقاله کامل گیاه جوجوبا گیاه جوجوبا اکولوژی گیاه جوجوبا شرایط زراعی گیاه جوجوبا روشهای تکثیر گیاه جوجوبا مصارف پزشكی روغن جوجوبا تكثیر جنسی جوجوبا در ایران به روش آزمایشگاهی مقاله کامل گیاه جوجوبا خرید مقاله و تحقیق سیستم همکاری در…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه عمل جراحی زیبایی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه عمل جراحی زیبایی فصل دوم پایان نامه عمل جراحی زیبایی مبانی نظری عمل جراحی زیبایی پیشینه تحقیق عمل جراحی زیبایی پیشینه داخلی عمل جراحی زیبایی پیشینه خارجی عمل جراحی زیبایی پیشینه پژوهش عمل…

  • آموزش نوشتن و تدریس حرف س فارسی کلاس اول ابتدایی

    آموزش نوشتن و تدریس حرف س فارسی کلاس اول ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس حرف س به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 14 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • دانلود تحقیق درباره هویت و هویت یابی word

    دانلود تحقیق درباره هویت و هویت یابی word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی هویت و هویت یابی با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد  …

  • پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر فساد اداری از نگاه کارکنان سازمان

    پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر فساد اداری از نگاه کارکنان سازمان پرسشنامه عوامل موثر بر فساد اداری پرسشنامه فساد اداری سازمانهای دولتی پرسشنامه فساد اداری در سازمان های دولتی پرسشنامه عوامل موثر بر فساد اداری از دیدگاه کارکنان پرسشنامه فساد…

  • پاورپوینت کتاب و درس حسابرسی

    پاورپوینت کتاب و درس حسابرسی پاورپوینت درس حسابرسی چیست پاورپوینت درس حسابرسی پیشرفته پاورپوینت درس حسابرسی سیستم های کامپیوتری پاورپوینت درس حسابرسی 1 پاورپوینت درس حسابرسی پیام نور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و درس حسابرسی جهت رشته حسابداری…

  • پاورپوینت آشنایی با تاريخچه مديريت بحران در ايران

    پاورپوینت آشنایی با تاريخچه مديريت بحران در ايران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تاريخچه مديريت بحران در ايران جهت رشته مدیریت در قالب 18 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • دانلود پاورپوینت اصول مدیریت و تئوری سازمان ها

    دانلود پاورپوینت اصول مدیریت و تئوری سازمان ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول مدیریت و تئوری سازمان ها جهت رشته مدیریت در 181 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • دانلود پاورپوینت مجتمع مسکونی 600 دستگاه

    دانلود پاورپوینت مجتمع مسکونی 600 دستگاه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مجتمع مسکونی 600 دستگاه جهت رشته معماری در 18 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       آپارتمانهای ششصد دستگاه…

  • پاورپوینت کاهش ارزش دارایی ها

    پاورپوینت کاهش ارزش دارایی ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کاهش ارزش دارایی ها جهت رشته ی حسابداری در قالب 35 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       مبلغ‌…

  • پاورپوینت اصول حسابداری

    پاورپوینت اصول حسابداری مفاهیم حسابداری پاورپوینت pdf پاورپوینت مفاهیم حسابداری مالی پاورپوینت مفاهیم حسابداری مدیریت پاورپوینت تعاریف مهم حسابداری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول حسابداریجهت رشته حسابداری در قالب 27 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و جامع و…

  • فایل پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری

    فایل پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری crm پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری فرانسیس باتل پاورپوینت کتاب مدیریت ارتباط با مشتری دانلود پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری رفتن به سايت…

  • پاورپوینت تحلیل یک ویلای مسکونی با نرم افزار اکوتکت

    پاورپوینت تحلیل یک ویلای مسکونی با نرم افزار اکوتکت پاورپوینت ویلای مسکونی پاورپوینت نرم افزار اکوتکت پاورپوینت تحلیل یک ویلای مسکونی پاورپوینت ویلا پاورپوینت درمورد ویلای مسکونی پاورپوینت درمورد تحلیل ویلا با نرم افزار اکوتکت رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • پاورپوینت بررسی علم مقاومت مصالح

    پاورپوینت بررسی علم مقاومت مصالح پاورپوینت بررسی علم مقاومت مصالح علم مقاومت مصالح تحقیق علم مقاومت مصالح پروژه علم مقاومت مصالح تعریف تنش انواع بارها انواع تکیه گاه ها عکس العمل تکیه گاه ها اصول برش در علم مقاومت مصالح…

  • فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی رهبری

    فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی رهبری کلمات کلیدی : مبانی نظری خودکارآمدی رهبری دانلود مبانی نظری خودکارآمدی رهبری پیشینه تحقیق خودکارآمدی رهبری دانلود پیشینه تحقیق خودکارآمدی رهبری پیشینه داخلی خودکارآمدی رهبری پیشینه خارجی خودکارآمدی رهبری پیشینه پژوهش خودکارآمدی رهبری پیشینه…

  • پاورپوینت روانشناسی اعتیاد

    پاورپوینت روانشناسی اعتیاد دانلود پاورپوینت روانشناسی اعتیاد دانلود پاورپوینت درمورد روانشناسی اعتیاد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روانشناسی اعتیاد جهت رشته روان شناسی در قالب 41 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • دانلود پاورپوینت تلفات در سیستم های الکتریکی

    دانلود پاورپوینت تلفات در سیستم های الکتریکی پاورپوینت تلفات در سیستم های الکتریکی پاورپوینت تلفات در سیستم های قدرت پاورپوینت عوامل موثر بر تلفات سیستم پاورپوینت کاهش تلفات در سیستم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تلفات در سیستم های…

  • پاورپوینت مزایای نمای خشک

    پاورپوینت مزایای نمای خشک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مزایای نمای خشک جهت رشته ی معماری در قالب 52 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در دنیای امروزی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل 35 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل 35 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری منبع کنترل پیشینه تحقیق منبع کنترل پیشینه داخلی منبع کنترل پیشینه خارجی منبع کنترل پیشینه پژوهش منبع کنترل پیشینه نظری منبع کنترل ادبیات نظری منبع کنترل…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلالات اضطرابی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلالات اضطرابی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات اضطرابی مبانی نظری اختلالات اضطرابی پیشینه تحقیق اختلالات اضطرابی پیشینه داخلی اختلالات اضطرابی پیشینه خارجی اختلالات اضطرابی پیشینه پژوهش اختلالات اضطرابی پیشینه نظری…

  • پاورپوينت بررسی مقایسه ای منجی گرایی در نگاه تشیع و صهیونیسم مسیحی

    پاورپوينت بررسی مقایسه ای منجی گرایی در نگاه تشیع و صهیونیسم مسیحی پاورپوينت در مورد بررسی مقایسه ای منجی گرایی پاورپوینت منجی گرایی در نگاه صهیونیسم مسیحی پاورپوینت منجی گرایی در نگاه تشیع دانلود پاورپوینت منجی گرایی در نگاه تشیع…

  • پاورپوینت سیستم و مدیریت توزیع ( فصل دهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

    پاورپوینت سیستم و مدیریت توزیع ( فصل دهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) رفتن به سايت اصلي عنوان: پاورپوینت سیستم و مدیریت توزیع ( فصل دهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید:25 اسلاید فرمت: پاورپوینت…

  • پاورپوینت زمین شناسی مهندسی درزه ها joints در 30 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر بطور کامل و جامع‬‎

    پاورپوینت زمین شناسی مهندسی درزه ها joints در 30 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر بطور کامل و جامع‬‎ در این پروژه پاورپوینت زمین شناسی مهندسی درزه ها joints در 30 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با…

  • دانلود پاورپوینت کسب درآمد از طریق اینترنت

    دانلود پاورپوینت کسب درآمد از طریق اینترنت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کسب درآمد از طریق اینترنت جهت رشته کارآفرینی در 32 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش        تعريف…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی 105 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی 105 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عدالت سازمانی ادبیات نظری عدالت سازمانی چارچوب نظری عدالت سازمانی فصل دوم پایان نامه عدالت سازمانی دانلود مبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه عدالت سازمانی پیشینه تحقیق…

  • پاورپوینت طراحی کلی مجموعه اسلایدها

    پاورپوینت طراحی کلی مجموعه اسلایدها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طراحی کلی مجموعه اسلاید ها جهت رشته آموزشی در قالب 68 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       ما چیزی…

  • بررسی و تحلیل جملات بیان کننده درد در زبان فارسی با استفاده از مدل هلیدی

    بررسی و تحلیل جملات بیان کننده درد در زبان فارسی با استفاده از مدل هلیدی مدل هلیدی تحلیل جملات با مدل هلیدی الگوی هلیدی در تحلیل زبان درد بررسی و تحلیل جملات بیان کننده درد در زبان فارسی با استفاده…

  • عوامل تشدید کننده اعتیاد و بررسی عوامل مختلف در پیشگیری از اعتیاد با تاکید بر مذهب

    عوامل تشدید کننده اعتیاد و بررسی عوامل مختلف در پیشگیری از اعتیاد با تاکید بر مذهب کلمات کلیدی : پایان نامه علل گرایش به اعتیاد علل گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد علل و عوامل گرایش به اعتیاد عوامل تشدید…

  • مقاله رشته حسابداری با عنوان بررسی نقش حسابرسی و نظریه نمایندگی و کمک به پایه ریزی برنامه کار وسیع

    مقاله رشته حسابداری با عنوان بررسی نقش حسابرسی و نظریه نمایندگی و کمک به پایه ریزی برنامه کار وسیع نقش حسابرسی روابط نمایندگی بین سهامداران و مدیران در توسعه حسابرسی دانلود مقاله رشته حسابداری با عنوان بررسی نقش حسابرسی و…

  • پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی با استفاده از روش AHP و شبکه های عصبی

    پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی با استفاده از روش AHP و شبکه های عصبی پرسشنامه کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی پرسشنامه ارزیابی کیفیت ارائه خدمات الکترونیکی پرسشنامه ارزیابی کیفیت ارائه خدمات بانکداری اینترنتی پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی پرسشنامه…