مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک 55 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک 55 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه بانکداری الکترونیک
مبانی نظری بانکداری الکترونیک
پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک
پیشینه داخلی بانکداری الکترونیک
پیشینه خارجی بانکداری الکترونیک
پیشینه پژوهش بانکداری الکترونیک
پیشینه نظری بانکداری الکترونیک
ادبیات نظری بانکداری الکترونیک
چارچوب نظری بانکداری الکترونیک

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت که در آن چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مورد بررسی قرارمی گیرد

 

بانکداری الکترونیک
به طور کلی اگر بخواهیم تعریف عمومی از بانکداری الکترونیکی داشته باشیم، می توان چنین بیان کرد که بانکداری الکترونیک عبارت است از ارائه خدمات بانکی از طریق یک شبکه رایانه ی عمومی قابل دسترس اینترنت یا اینترانت که از امنیت بالایی برخودار است ( الهیاری فرد، 1384، ص31 ).واژه بانکداری الکترونیکی به دو صورت تعریف می شود. یکی از ارائه خدمات بانکی با استفاده از سیستم الکترونیکی و دیگری خدمات الکترونیکی بانکی. اگر تعریف اول را در نظر بگیریم بحث قدیمی را پیگیری می کنیم. مثل استفاده از تلکس و تلگرام که از قبل در بانک ها بود و دارا بودن آن برای بانک ها مزیتی به شمار نمی آمد. اما در تعریف دوم بانکداری الکترونیکی خدمات الکترونیک را ارائه می دهد، یعنی اگر قرار باشد که رایانه در شعب، فقط کار حساب جبری کارمند شعبه را انجام دهد، به بانکداری الکترونیک دست نیافته ایم.در واقع بانکداری الکترونیک شامل کلیه کانال های الکترونیکی است که مشتریان برای دسترسی به حساب هایشان و انتقال پول یا پرداخت صورت حساب هایشان از آن استفاده می کنند. این کانال ها عبارتند از تلفن، اینترنت، موبایل و تلویزیون دیجیتال (Karjaluoto & Mattila, 2002, p. 46  ).

 

 

 

 

 تاریخچه بانکداری الکترونیک
تحول الگوهای اساسی تکنولوژی در صنعت بانکداری در چهار دوره رخ داده است که هریک از دوره ها درذیل تشریح می گردد:

 

دوره اول: اتوماسیون پشت باجه
این نخستین دوره کاربرد کامپیوتر در صنعت بانکداری بود. با استفاده از کامپیوترهای مرکزی، اطلاعات و اسناد کاغذی تولید شده در شعب به صورت بسته بندی شده به مرکز ارسال و پردازش شبانه انجام می شود. در این دوره کاربرد اصلی کامپیوتر محدود به ثبت دفاتر و تبدیل کاغذ به فایل های کامپیوتری است. تکنولوژی اتوماسیون پشت باجه که در دهه 1960 رواج داشت این امکان را فراهم نمود تا دفاتر و کارت ها از شعب حذف و گردش روزانه حساب ها در پایان وقت هر روز به کامپیوترهای مرکزی برای به روز شدن ارسال گردد. پیشرفت اتوماسیون پشت باجه در دهه 1970 باعث شد به جای ارسال اسناد کاغذی به مرکز، عملیات روزانه شعب از طریق ثبت آن ها بر روی محیط های مغناطیسی به مرکز ارسال گردد و پردازش اطلاعات و به روز رسانی حساب ها کماکان در اتاق های کامپیوتر مرکزی صورت می گرفت. در این دوره عملیات اتوماسیون تاثیری در جهت رفاه مشتریان بانک ها ایجاد ننمود و تاثیر رقابتی نیز در بانک ها بر جای نگذاشت. تنها تاثیر اتوماسیون در این دوره ایجاد دقت و سرعت موازنه حساب ها و حذف دفاتر و کارتهای حساب از شعب بانک ها بود.

 

دوره دوم – اتوماسیون جلوی باجه
این دوره از زمانی آغاز می شود که کارمند شعبه در حضور مشتری عملیات بانکی را به صورت الکترونیکی ثبت و دنبال می کند. از اواخر دهه 1970 امکان انتقال برخط از طریق به کارگیری ترمینال ها در جلوی باجه فراهم آمد. این ترمینال ها به ظاهر شبیه به کامپیوترهای شخصی امروزی بودند، از طریق خطوط مخابراتی به کامپیوترهای بزرگ مرکزی متصل بودند و امکان انتقال اطلاعات به طور موثر در بین شبکه های بزرگ کامپیوتری و ترمینال های ورودی و خروجی به وجود آمد. در این دوره کارمندان شعب قادر شدند به صورت لحظه ای به حساب های جاری دسترسی داشته باشند. به طور مثال نات وست یکی از بانک های انگلیس با بکارگیری ترمینال های نصب شده در جلوی باجه ارائه سرویس های لحظه ای به مشتریان حساب های جاری خود را آغاز نمود.

 

اما کماکان به روز رسانی حساب ها و تهیه گزارش های مربوط توسط پردازش گرهای مرکزی، شبانه انجام می شد. در این دوره بانک ها مجبور بودند برای نیل به اتوماسیون جلوی باجه، شبکه های مخابراتی اختصاصی را داشته باشند در حالیکه شبکه های مخابراتی موجود در اختیار و انحصار شرکت های دولتی بود و استفاده از آن ها نه تنها از نظر تکنولوژیکی محدودبود، بلکه بسیار گران و پرهزینه بود. این شبکه ها اطلاعات ترمینال های بانکی را به مراکز کامپیوتری ثبت باجه مرتبط و متصل می ساخت. در این دوره یعنی در دهه 1980 بدون شک سرعت دسترسی کارکنان بانک ها به حساب های مشتربان و سرعت انتقال اطلاعات افزایش یافت و ارائه خدمت به مشتریان بهبود یافت. در حال حاضر اثرات اقتصادی و رقابتی این شیوه خدمت رسانی محدود شده است. در این دوره هنوز تمایل به استفاده از اسناد کاغذی وجود دارد. اگرچه ترمینال ها امکان جستجو و پردازش را سهولت بخشیده، لکن هنوز تمامی کارها توسط کارمندان بانک و از طریق ورود اطلاعات و گردش حساب ها به ترمینال ها صورت می گیرد و فقط نیاز به استفاده انبوه از اسناد کاغذی تا حدودی برطرف می شود. در این دوره نمی توان کارکنان بانک ها را کاهش داد، چراکه هنوز نیاز به افرادی که پاسخگوی مراجعین به بانک ها باشند وجود دارد. نرم افزارهایی که در این دوره به کار گرفته می شوند کماکان غیریکپارچه و جزیره ای است. علیرغم امکان دسترسی لحظه ای بانک ها به حساب مشتریان، محصولات مختلف بانکی شامل انواع حساب های بانکی، وام ها، سرویس های بیمه ای و نقل انتقال وجوه مستلزم مراجعه مشتری به شعب بانک هاست و یکپارچگی و پیوستگی بین نرم افزارهای تولید شده وجود ندارد.

 

 

دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب ها
در این دوره که از اواسط دهه ی 80  آغاز شد امکان دسترسی مشتریان به حساب هایشان فراهم می گردد. یعنی مشتری از طریق تلفن یا مراجعه به دستگاه خودپرداز و استفاده از کارت هوشمند یا کارت مغناطیسی یا کامپیوتر شخصی به حسابش دسترسی پیدا می کند و ضمن انجام عملیات دریافت و پرداخت، نقل و انتقال وجه را به صورت الکترونیکی انجام می دهد. سالن بانک ها به مرور خالی از صف طولانی مراجعین می شود. آن دسته از کارکنانی که در جلوی باجه به امور دریافت و پرداخت از حساب ها اشتغال دارند، به بخش های دیگر نظیر بازاریابی و خدمات مشتریان منتقل می شوند.خطوط هوایی مثل ماهواره ماکروویو، مودم های بدون سیم حجم زیادی از کار را پیش می برد ولی نه همه ی آن را. به طور کلی می توان گفت در این دوره وجود نیروی انسانی در شعب بانک ها هنوز الزام است و مشتریان احساس می کنند که خدمات بهتری را دریافت می کنند. زیرا خود شاهد کار خود هستند. پول کاغذی هنوز در جریان است و این رو دریافت پول یکی از فشارهای کاری است. سیستم های تلفنی امکان استفاده 24 ساعته مشتریان را فراهم می سازند و محدودیت ساعت کار بانک ها تنگنای جدی مشتریان نیست. متصل شدن مشتریان به حساب های بانکی خودشان همانقدر که برای مشتریان سودمند است، برای بانک ها نیز مفید است. زیرا حذف کاغذ و صرفه جویی در کارکنان امکان پذیر می باشد.در این دوره مشتری کماکان برای دریافت دیگر خدمات بانکی مثل وام و خدمات بیمه ای و غیره باید به شعب مراجعه کند و فقط عملیات بانکداری شعبه ای، شامل دریافت های مشتریان بدون مراجعه به بانک انجام می شود.

 

 

از مهم ترین ویژگی های دوره سوم که آن را از دوره های قبل و بعد متمایز می سازد عبارتند از:

توسعه جزیره ای سیستم های مکانیزه در جلوی باجه و پشت باجه و همچنین توسعه ی سیستم های ارتباطی مشتریان با حساب هایشان مثل پایانه خودپرداز و تلفن بانک و فاکس بانک. در دوره ی سوم هنوزنیروی انسانی در ارائه ی خدمات مؤثر است و بخشی از نیروی انسانی وظیفه ی ایجاد هماهنگی بین سیستم های جزیره ای و نیازهای مختلف مشتریان را بر عهده دارد. کارت اعتباری و هوشمند به معنای واقعی و به صورت کاملاً  الکترونیکی نشده و به عبارت دیگر بخشی از فرایند الکترونیک وارد عملیات بانکی و سیستم های مکانیزه شده است.می توان گفت در این دوره، عملیات بانکی نیمه¬الکترونیکی شده است. دو شکل اساسی در این دوره به¬چشم می خورد، یکی از عدم یکپارچگی سیستم های مکانیزه، جزیره ای بودن آنها و ناهماهنگی آنها برای ارائه خدمات به مشتریان و دیگر عدم وجود و تکامل خطوط مخابراتی مطمئن و پروتکل های ارتباطی مربوط به متصل نمودن مشتری به شعب و شعب بانک ها به یکدیگر.

 

 

 

فهرست مطالب

2-1) بانکداری الکترونیک    3
انواع خدمات بانکداری الکترونیکی    3
شبکه های مدیریت یافته    4
اینترنت با رایانه های شخصی    4
بانکداری تلفنی    4
ماشین های خودپرداز    4
بانکداری موبایلی    5
بانکداری دفتری    5
خدمات بانکی مبتنی بر تلویزیون    6
صفحات وب    6
بانکداری خانگی    7
2-2) تاریخچه بانکداری الکترونیک    7
دوره اول: اتوماسیون پشت باجه    7
دوره دوم – اتوماسیون جلوی باجه    8
دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب ها    9
دوره چهارم – یکپارچه سازی سیستم ها    11
2-3) اجزای بانکداری الکترونیک در ایران    13
انواع کارت ها    13
شبکه شتاب    13
سیستم تسویه بین بانکی مبادلات ارزی    13
شبکه سوئیچ عملیات خرد بانکی و بین بانکی    13
شبکه مرکزی سوئیفت    14
2-4) کارت های اعتباری    14
تعریف كارت های اعتباری (بانكی)    14
تاریخچه كارت های اعتباری    16
شاید بتوان از آمریكا به عنوان اولین كشور  ارائه دهنده كارت های اعتباری  نام برد. پدید آمدن ایده كارت    16
انواع كارت های اعتباری    18
انواع كارت از لحاظ شیوه تسویه    18
انواع كارت از لحاظ فناوری ساخت    21
انواع كارت به لحاظ گسترده جغرافیایی كاربرد    23
مزایای استفاده از كارت های اعتباری    25
2-15) پیشینه تحقیق    27
پیشینه های داخلی    27
پیشینه های خارجی    31
جدول 2-2) پيشينه تحقيق    34
منابع و مآخذ    44

 

 

 

  • دانلودکار آموزی در تعاون روستایی

    دانلودکار آموزی در تعاون روستایی کلمات کلیدی : دانلودکار آموزی در تعاون روستایی رفتن به سایت اصلی نام فایل : کار آموزی در تعاون روستایی فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 153 حجم : 3 مگابایت اینجانب دوره کارآموزی خود…

  • پرسشنامه توانمندسازی کارکنان اسپریتزر (peq) و میشرا 20 سوالی 1995

    پرسشنامه توانمندسازی کارکنان اسپریتزر (peq) و میشرا 20 سوالی 1995 کلمات کلیدی : پرسشنامه استاندارد اسپریتزر دانلود پرسشنامه اسپریتزر پرسشنامه توانمندسازی اسپریتزر - 20 سوالی پرسشنامه توانمندسازی کارکنان اسپریتزر (peq) پرسشنامه توانمندسازی کارکنان اسپریتزر پرسشنامه توانمندسازی اسپریتزر پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی…

  • تحقیق مروری بر تحولات آمایش سرزمین در ایران طی سالهای 1347 الی 1377

    تحقیق مروری بر تحولات آمایش سرزمین در ایران طی سالهای 1347 الی 1377 کلمات کلیدی : تحقیق مروری بر تحولات آمایش سرزمین در ایران طی سالهای 1347 الی 1377 مروری بر تحولات آمایش سرزمین در ایران پيشينه آمايش سرزمين در…

  • پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری

    پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری تئوری سرمایه گذاری تئوری نوین سرمایه گذاری مرز کارامدی اولین مرز کارامدی ارائه شده توسط Markowitz ترکیب مرز کارایی و دارایی های بدون ریسک مزایای…

  • پاورپوینت آشنایی با شبکه های اجتماعی و اثرات آنها

    پاورپوینت آشنایی با شبکه های اجتماعی و اثرات آنها پاورپوینت در مورد شبکه های اجتماعی پاورپوینت تاثیر شبکه های اجتماعی پاورپوینت شبکه های اجتماعی و اثرات آنها دانلود پاورپوینت شبکه های اجتماعی و اثرات آنها رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • دانلود پاورپوینت کتاب آزمایشگاه شیمی آلی 1 از طیبه پرتوی

    دانلود پاورپوینت کتاب آزمایشگاه شیمی آلی 1 از طیبه پرتوی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب آزمایشگاه شیمی آلی 1 از طیبه پرتوی جهت رشته شیمی در قالب 152 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت آشنایی با مفهوم جو سازمانی

    پاورپوینت آشنایی با مفهوم جو سازمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مفهوم جو سازمانی جهت رشته مدیریت در قالب 10 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • فصل دوم پایان نامه سبک های مقابله

    فصل دوم پایان نامه سبک های مقابله کلمات کلیدی : مبانی نظری سبک های مقابله پیشینه تحقیق سبک های مقابله پیشینه داخلی سبک های مقابله پیشینه خارجی سبک های مقابله پیشینه پژوهش سبک های مقابله پیشینه نظری سبک های مقابله…

  • پاورپوینت کتاب فیزیک پایه از هالیدی

    پاورپوینت کتاب فیزیک پایه از هالیدی خلاصه کتاب فیزیک هالیدی دانلود خلاصه کتاب فیزیک هالیدی خلاصه کتاب فیزیک هالیدی جلد اول دانلود پاورپوینت کتاب فیزیک پایه دانلود پاورپوینت کتاب هالیدی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب فیزیک پایه از…

  • بررسی و تشریح حوزه های طرحواره و طرحواره ناسازگار اولیه

    بررسی و تشریح حوزه های طرحواره و طرحواره ناسازگار اولیه کلمات کلیدی : حوزه های طرحواره طرحواره ناسازگار اولیه ریشه های شکلگیری طرحواره حوزه های طرحواره ناسازگار اولیه تحقیق طرحواره ناسازگار اولیه تحقیق حوزه های طرحواره ناسازگار اولیه رفتن به…

  • پاورپوینت فعالیتهاي ترفیعی و تشویقی ( فصل یازدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

    پاورپوینت فعالیتهاي ترفیعی و تشویقی ( فصل یازدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) رفتن به سايت اصلي عنوان: پاورپوینت فعالیتهاي ترفیعی و تشویقی ( فصل یازدهم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید: 25  اسلاید فرمت:…

  • پرسشنامه رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی

    پرسشنامه رتبه بندی راهبردهای پیاده سازی زنجیره تامین چابک با تصمیم گیری چند معیاره فازی کلمات کلیدی : پرسشنامه چابکی زنجیره تامین پرسشنامه مدیریت زنجیره تامین چابک پرسشنامه پیاده سازی زنجیره تامین چابک پرسشنامه زنجیره تامین چابک پرسشنامه استراتژی های…

  • دانلود پاورپوینت شرکت های موفق جهان چگونه استخدام میکنند؟

    دانلود پاورپوینت شرکت های موفق جهان چگونه استخدام میکنند؟ پاورپوینت استخدامی شرکت ها پاورپوینت درمورد چگونگی استخدام شرکت ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شرکت های موفق جهان چگونه استخدام میکنند؟ جهت رشته عمومی در 81 اسلاید و با…

  • پاورپوینت آموزش شهرسازی

    پاورپوینت آموزش شهرسازی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش شهر سازی جهت رشته ی معماری و عمران در قالب 21 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       معرفت صريح(Explicit…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی ادبیات نظری سرمایه اجتماعی دانلود مبانی نظری سرمایه اجتماعی دانلود پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی دانلود مبانی نظری و…

  • پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان درباره حفظ رابطه با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری

    پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان درباره حفظ رابطه با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری پرسشنامه نگرش مشتریان پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان پرسشنامه حفظ رابطه با شرکت های مشاوره سرمایه گذاری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نگرش مشتریان…

  • پایان نامه کارشناسی رشته صنایع غذایی با عنوان رب گوجه فرنگی

    پایان نامه کارشناسی رشته صنایع غذایی با عنوان رب گوجه فرنگی پایان نامه مراحل ساخت رب گوجه فرنگی پایان نامه فرآیند تولید رب گوجه فرنگی پایان نامه فناوری تولید گوجه فرنگی پایان نامه بسته بندی رب گوجه فرنگی پایان نامه…

  • پاورپوینت معماری سبز و اصول توسعه ساخت و ساز پایدار

    پاورپوینت معماری سبز و اصول توسعه ساخت و ساز پایدار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری سبز جهت رشته ی معماری در قالب 40 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت شناسایی آلودگی با سنجش از راه دور GIS

    پاورپوینت شناسایی آلودگی با سنجش از راه دور GIS پاورپوینت شناسایی آلودگی با سنجش از راه دور GIS شناسایی آلودگی با سنجش از راه دور GIS کاربرد فناوری های سنجش از دور در پایش آلودگیهای محیط زیست کاربرد سنجش از…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش اجتماعی 64 صفحه

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوش اجتماعی 64 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش اجتماعی مبانی نظری هوش اجتماعی پیشینه تحقیق هوش اجتماعی پیشینه داخلی هوش اجتماعی پیشینه خارجی هوش اجتماعی پیشینه پژوهش هوش اجتماعی پیشینه…

  • دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیک در اینترنت

    دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیک در اینترنت پاورپوینت کسب و کار تجارت الکترونیک تجارت الکترونیک چیست پاورپوینت دانلود پاورپوینت آماده تجارت الکترونیک پاورپوینت در مورد تجارت الکترونیکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیک در اینترنت جهت رشته مدیریت در…

  • تحلیل شرایط لازم برای پذیرش مشروعیت دفاع

    تحلیل شرایط لازم برای پذیرش مشروعیت دفاع دفاع مشروع دفاع مشروع در فقه پذیرش دفاع مشروع پذیرش مشروعیت دفاع دفاع مشروع قانون جدید دفاع مشروع در حقوق جزای ایران شرایط لازم برای پذیرش دفاع مشروع کار تحقیقی دفاع مشروع در…

  • پاورپوینت كارگاه مديريت امنيت شبكه

    پاورپوینت كارگاه مديريت امنيت شبكه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت كارگاه مديريت امنيت شبكه جهت رشته کامپیوتر در قالب 65 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       اينترنت چيست ؟…

  • بررسی فقهی و حقوقی سرقت در ایران

    بررسی فقهی و حقوقی سرقت در ایران پایان نامه سرقت در ایران بررسی فقهی سرقت در ایران بررسی حقوقی سرقت در ایران سرقت در حقوق کیفری ایران سرقت در مذاهب اربعه سرقت در فقه اهل سنت پایان نامه سرقت دانلود…

  • بررسی ویژگیهای جغرافیایی ، مشخصات اجتماعی و جمعیتی شهرستان رضوانشهر

    بررسی ویژگیهای جغرافیایی ، مشخصات اجتماعی و جمعیتی شهرستان رضوانشهر کلمات کلیدی : خاکشناسی شهرستان رضوانشهر پوشش گیاهی شهرستان رضوانشهر  ویژگیهای جغرافیایی شهرستان رضوانشهر مشخصات محیط طبیعی شهرستان رضوانشهر مشخصات اجتماعی - جمعیتی شهرستان رضوانشهر طبقه چراگاههای طبیعی و کوهستانی شهرستان…

  • ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از تكنولوژی ژئوتیوب

    ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از تكنولوژی ژئوتیوب ژئو تیوب ژئوسینتتیك تكنولوژی ژئوتیوب احیای مناطق ساحلی حفاظت سواحل روش نوین ساخت دیوار ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از…

  • نحوه انعقاد قراردادهای الکترونیکی و ویژگی های آن

    نحوه انعقاد قراردادهای الکترونیکی و ویژگی های آن کلمات کلیدی : قراردادهای الکترونیکی ویژگی های قراردادهای الکترونیکی نحوه انعقاد قراردادهای الکترونیکی تعیین زمان و مکان انعقاد قرارداد الکترونیکی الحاقی بودن قرارداد الکترونیکی اصل رضایی  بودن قرارداد الکترونیکی تعهدات ناشی از…

  • پرسشنامه ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارمندان

    پرسشنامه ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارمندان کلمات کلیدی : پرسشنامه سلامت رواني(GHQ 28) دانلود پرسشنامه سلامت عمومی ghq- 28 روایی و پایایی پرسشنامه سلامت روان روانسنجی پرسشنامه سلامت عمومی ghq فرسودگي شغلي مسلش روایی پرسشنامه فرسودگی…

  • داوری در تجارت الکترونیک در ایران و حقوق بین الملل

    داوری در تجارت الکترونیک در ایران و حقوق بین الملل داوری در تجارت الكترونیك داوری در تجارت الكترونیك در ایران بررسی داوری الکترونیکی در حقوق ایران داوری در تجارت الكترونیك حقوق بین الملل داوری اینترنتی در تجارت بین‌المللی پایان نامه…

  • بررسی عوامل موثر بر سطح مناسب موجودی کالا و راهکارهایی برای افزایش سود کل زنجیره تامین

    بررسی عوامل موثر بر سطح مناسب موجودی کالا و راهکارهایی برای افزایش سود کل زنجیره تامین افزایش سود کل زنجیره تامین عوامل موثر بر سطح مناسب موجودی کالا در زنجیره تامین تعیین سطح بهینه موجودی کالا در زنجیره تامین راهکارهایی…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی الگوها و نظریه های عمل جراحی زیبایی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی الگوها و نظریه های عمل جراحی زیبایی فصل دوم پایان نامه عمل جراحی زیبایی مبانی نظری عمل جراحی زیبایی پیشینه تحقیق عمل جراحی زیبایی مبانی نظری نظریه های عمل جراحی زیبایی پیشینه تحقیق نظریه های…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری زناشویی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری زناشویی مبانی نظری پرخاشگری زناشویی پیشینه پرخاشگری زناشویی دانلود مبانی نظری پرخاشگری زناشویی پیشینه تحقیق پرخاشگری زناشویی ادبیات نظری پرخاشگری زناشویی فصل دوم پایان نامه پرخاشگری زناشویی مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری زناشویی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تیزهوشی دانش آموزان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تیزهوشی دانش آموزان فصل دوم پایان نامه تیزهوشی دانش آموزان مبانی نظری تیزهوشی دانش آموزان پیشینه تحقیق تیزهوشی دانش آموزان پیشینه داخلی تیزهوشی دانش آموزان پیشینه خارجی تیزهوشی دانش آموزان پیشینه پژوهش تیزهوشی دانش آموزان…

  • پاورپوينت مبانی کامپیوتر

    پاورپوينت مبانی کامپیوتر پاورپوینت در باره مبانی کامپیوتر پاورپوینت کامپیوتر پاورپوینت مبانی کامپیوتر پاورپوینت الگوریتم پاورپوینت فلوچارت پاورپوینت حلقه ها پاورپوینت در مورد مبانی کامپیوتر پاورپوینت در مورد کامپیوتر پاورپوینت در مورد الگوریتم دانلود پاورپوینت مبانی کامپیوتر دانلود پاورپوینت کامپیوتر…

  • پاورپوینت مشخصات طاق پیروزی GRANDE ARCHE

    پاورپوینت مشخصات طاق پیروزی GRANDE ARCHE پاورپوینت طاق پاورپوینت طاق پیروزی پاورپوینت در مورد طاق پیروزی پاورپوینت GRANDE ARCHE پاورپوینت طاق GRANDE ARCHE رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مشخصات طاق پیروزی GRANDE ARCHE جهت رشته معماری در قالب 12…