مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند 19 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند 19 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه بازاریابی رابطه مند
مبانی نظری بازاریابی رابطه مند
پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند
پیشینه داخلی بازاریابی رابطه مند
پیشینه خارجی بازاریابی رابطه مند
پیشینه پژوهش بازاریابی رابطه مند
پیشینه نظری بازاریابی رابطه مند
ادبیات نظری بازاریابی رابطه مند
چارچوب نظری بازاریابی رابطه مند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری بازاریابی رابطه مند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق بازاریابی رابطه مند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری بازاریابی رابطه مند :

مفهوم بازاریابی رابطه مند

در اوایل سال (1983) واژه بازاریابی رابطه مند برای اولین بار مطرح شد.  بازاریابی رابطه مند  هنر کسب وکار امروز است. برای حفظ مشتریان کلیدی (سود آور) موجود، مهارت در ایجاد ارتباط صحیح با مشتری ضروری است. تئوری بازار یابی بدوی یا کلاسیک، عمدتاً به انجام معامله توجه داشت وبه حفظ مشتریان اهمیتی نمی داد. اما با گسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و ترکیب جمعیت، شرکتها با این واقعیت روبرو شدند که امروزه دیگر مانند گذشته شرکتها با یک نظام اقتصادی روبه گسترش و بازارهای درحال رشد روبرو نیستند. امروزه هر مشتری ارزش ویژه خود را دارد و اینک شرکتها برای به دست آوردن سهم بیشتری از بــــازار ثابت یا روبه کاهش باید مبارزه کنند، بنابراین هزینه های جذب مشتریان جدید روبه افزایش نهاده است.(منصوری،1375،ص 26)

 

 

بازاریابی رابطه مند تمام گامهایی که شرکت جهت شناخت و ارائه خدمات بهتر به مشتریان با ارزش خود بر می دارد را در بر دارد. بازاریابی رابطه مند، فرایند مستمر جهت شناسایی و ایجاد ارزشهای جدید برای مشتریان است که در آن منافع دو جانبه مورد توجه قرار دارد و این منافع در طول دوره عمر مشتری با او تقسیم می شود.دنیای امروز مملو از تغییرات و دگرگونی هاست. تغییر در فناوری،تغییر در اطلاعات، تغییر در خواسته های مردم، تغییر در مصرف کنندگان و تغییر در بازارهای جهانی. اما از مهمترین تغییرات ایجاد شده در صحنه کسب‌وکار، تغییر در ارزشهای قابل عرضه به خریداران بوده است که به عنوان عامل اصلی موفقیت در سازمانهای فعلی شناخته می شود و سازمانهای پیشرو در هر صنعت موفقیت خود را مدیون توانایی در عرضه و ارائه ارزش بیشتر به خریداران در مقایسه با رقبایشان می دانند.

 

 

 تنها در صورت تمرکز منابع بر فرصتها و ایجاد ارزش برای مشتریان است که می توان به مزیت رقابتی پایدار دست یافت و پشتوانه ای محکم برای ادامه حیات سازمان و کسب رهبری در آن عرصه از رقابت را پیدا کرد.بازاریابی رابطه مند به دنبال برقراری چنان روابطی با مشتریان هدف است که مجدداً در آینده از او (شرکت) خرید کنند و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنند. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان این است که رضامندی فراوان در مشتری ایجاد کرد و آنچه را برای او ارزش تلقی می شود مورد توجه قرار داد تا در نتیجه وفاداری او نسبت به شرکت مستحکم شود. مدیریت ارتباط با مشتری نیز در پی ارائه ارزشهای بیشتر برای مشتری و دست‌یابی به مزایای ملموس و غیر ملموس ناشی از این رابطه است. در دنیای کنونی توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی به شمار می رود. مشتریان در سازمانهای امروز در تولید کالا و ارائه خدمت ،توسعه دانش و توان رقابتی، همراه و همگام اعضای سازمان هستند. بنابراین مدیریت مؤثر و کارآمد رابطه با مشتری و خلق و ارائه ارزش به او از مهمترین مباحث مورد علاقه و توجه محققان و مدیران سازمانها محسوب می شود. (میر جعفری، 1388،23)

 

 

 

بازاریابی رابطه مند تلاش برای جلب مشارکت مشتریان ،تامین کنندگان و سایر ذینفعان در فعالیتهای بازاریابی و توسعه شرکت است.
بازاریابی رابطه مند به ایجاد روابط بلندمدت و متقابل با افراد و سازمانها و گروههای ذینفع اشاره می کند و اساس آن برقراری ارتباطات مطلوب و موثر به منظور حفظ ونگهداری آنهاست. در بین گروههای ذینفع، مشتــری مهمترین بوده و بازاریابی رابطه مند مشتري را به دیده یک دارایی می نگرد که مستهلک نمی شود و اگر چه در ترازنامه شرکتها جایی ندارد اما درحقیقت از همه آن اقلام مهمتــر است. بازاريابی رابطه مند، صرفاً به دنبال این نیست که خدمات را در مکان، زمان و قیمت موردتقاضای بازار هدف، دراختیارش قرار دهد، بلکه می خواهد چنان روابطی با بازار هدف ایجاد کند که مجدداً در آینده از او خرید و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنند. بازاریابی رابطه مند به دنبال آن است که مشتریان بیشتری را حفظ کرده و مشتریان کمتری را از دست دهد. 

 

 

پيشرفت بازاریابی رابطه‌مند در بازار نوین امروز با پیمودن در جهت توسعه روابط با مشتریان صورت می‌گیرد. حفظ رابطه با مشتری یک مساله بلندمدت است و به جای نتایج و پیامدهای جاری باید به پیامدهای آتی آن توجه کرد.از سوی دیگر کیفیت رابطه با مشتری با میزان رضایت‌ مشتری سنجیده می‌شود. با توجه به فرهنگ‌های مختلف شیوه‌های حفظ رابطه با مشتریان متفاوت است در کشورهای خاورمیانه که مردمانی خون‌گرم و مهربان در آن زندگی می‌کنند، پیشینه تاریخی با قدمت بسیار دارند. برای استحکام بخشیدن به روابط خود با مشتریان به تعاملات اجتماعی و شخصی اهمیت می‌دهند. اینگونه تعاملات پیوسته و مداوم اجتماعی همچون ملاقات‌ها، دعوت‌های رسمی و غیررسمی در مجامع و مراسم‌ها‌، شرکت در مراسم‌های‌ مشتریان اهدای هدایا، جایزه خوش‌حسابی و مشاوره اقتصادی و تشریح خدمات بانکی را در دستور کار خود قرار دهند.(رجایی ،1391،ص 12)

 

 

 عمل ایجاد پیوند و وفاداری محکم با مشتریان، بازاریابی رابطه مند نامیده شده است. سه رویکرد برای توسعه پیوند قوی با مشتریان مطرح شده است. اولین رویکرد عبارت است از افزایش منافع مالی برای مشتریان. در هر حال این منافع مالی می‌تواند توسط رقبا تقلید شود و هیچ گونه تمایزی را به طور دائم برای شرکت به وجود نخواهد آورد.

 

دومین رویکرد این است که علاوه بر منافع مالی به مشتریان منافع اجتماعی اعطا کرد. رویکرد سوم عبارت است از اضافه کردن پیوند های ساختاری به منافع مالی‌ و اجتماعی . (حدادی،1388،301)بازاریابی رابطه مند از جمله استراتژی هایی است که شرکتهای کامیاب امروز برای دست‌یابی به اهداف خود از آن بهره برداری می کنند و می توان استفاده مطلوب از آنها را به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار در دنیای تجارت امروز دانست. در حالی که تا مدتی پیش تمرکز برای جذب مشتریان جدید عمده ترین سیاست سازمانها بود، اما امروز سیاست های راهبردی و تجاری برای حفظ و بهبود وفاداری و افزایش اعتماد مشتریان نسبت به سازمان متمرکز شده است. مشتریان ماندگار عمدتاً خرید های خود را گسترش می دهند و همانطور که ذکر شد هزینه فروش به این گونه مشتریان بسیار پایین تر از مشتریان جدید یا بالقوه است و مشتریان ماندگار به صورت پیوسته، سازمان را به دیگران توصیه می کنند. چنین به نظر می رسد که در دنیای تجارت امروز توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطه‌مند و مدیریت ارتباط با مشتری می تواند سهم عمده ای در حفظ و نگهداری مشتریان کنونی و در نتیجه سودآوری شرکت داشته باشد و می تواند برای شرکت به عنوان مزیت رقابتی پایدار به شمار آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ارزیابی کارآیی مالی شعب بانکها و رتبه بندی آنها با روش ترکیبی

    ارزیابی کارآیی مالی شعب بانکها و رتبه بندی آنها با روش ترکیبی ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک…

  • پاورپوینت اصول اولیه دلفی

    پاورپوینت اصول اولیه دلفی پاورپوینت درباره اصول اولیه دلفی پاورپوینت کلیات دلفی پاورپوینت اصول ابتدایی در یادگیری دلفی پاورپوینت اصول اولیه یادگیری دلفی پاورپوینت اصول اولیه زبان دلفی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول اولیه دلفی جهت رشته ی…

  • سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها

    سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها سیستم پاداش در سازمانها سیستم پاداش دهی در سازمان سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها سیستم پاداش در مدیریت منابع انسانی انواع پاداش در مدیریت منابع…

  • مطالعات و پیشینه ادبیات كودك و نوجوان در ایران و جهان

    مطالعات و پیشینه ادبیات كودك و نوجوان در ایران و جهان ادبیات کودک و نوجوان تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان در ایران مطالعات ادبیات كودك و نوجوان در جهان مطالعات و پیشینه ادبیات كودك و نوجوان در ایران و جهان…

  • پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری

    پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت بانکداری مدیریت سرمایه فکری عملکرد مالی در بانک پارسیان پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت…

  • دانلود پاورپوینت فاجعه های احتمالی برای سازه های آینده

    دانلود پاورپوینت فاجعه های احتمالی برای سازه های آینده پاورپوینت فاجعه های احتمالی برای سازه های آینده پاورپوینت فاجعه های سازه های آینده پاورپوینت آموزش جلوگیری از فاجعه های احتمالی برای سازه های آینده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • پاورپوینت مطالعات پنجم ابتدایی مبحث خلافت امام علی

    پاورپوینت مطالعات پنجم ابتدایی مبحث خلافت امام علی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مطالعات پنجم ابتدایی مبحث خلافت امام علی در قالب 20 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     مسلمانان…

  • پاورپوینت مسئولیت پاسخگویی و کنترل‌های داخلی در بخش عمومی

    پاورپوینت مسئولیت پاسخگویی و کنترل‌های داخلی در بخش عمومی پاورپوینت مسئولیت پاسخگویی و کنترل‌های داخلی در بخش عمومی ویژگی‌های کلی کنترل داخلی مسئولیت پاسخگویی ویژگی‌های محیط فعالیت و مسئولیت پاسخگویی سطوح مسئولیت پاسخگویی رفتن به سایت اصلی دانلود پاورپوینت با…

  • تجلی حکمت در فسلفه‌ پزشکی احکام

    تجلی حکمت در فسلفه‌ پزشکی احکام تجلی حکمت بررسی احکام اسلامی فسلفه‌ پزشکی احکام تجلی حکمت در فسلفه‌ پزشکی احکام حکمت احکام اسلامی فلسفه‌ پزشکی احکام اسلامی فلسفه‌ بهداشتی احکام اسلامی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فقه و مبانی…

  • پاورپوینت عوامل و علایم استرس و راهکارهای مدیریت آن

    پاورپوینت عوامل و علایم استرس و راهکارهای مدیریت آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پاورپوینت عوامل و علایم استرس و راهکارهای مدیریت آن جهت رشته ی روان شناسی در قالب 48 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و…

  • پاورپوینت آشنایی با افزودنیهای غذایی

    پاورپوینت آشنایی با افزودنیهای غذایی پاورپوینت آشنایی با افزودنیهای غذایی آشنایی با افزودنیهای غذایی افزودنیهای غذایی تقسیم بندی افزودنی ها خواص افزودنی ها تقسیم بندی افزودنی ها بر اساس نقش نگهدارنده ها آنتی اکسیدان ها گیرنده های فلزی امولسیفایرها قوام…

  • پاورپوینت آشنایی با انواع آمارها

    پاورپوینت آشنایی با انواع آمارها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با انواع آمارها جهت رشته آمار در قالب 58 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در عصر حاضر…

  • پاورپوینت مدیریت مالی بین المللی

    پاورپوینت مدیریت مالی بین المللی کلمات کلیدی : پاورپوینت مدیریت مالی بین المللی مدیریت مالی بین المللی بودجه بندی سرمایه بین المللی جزئیات یک پروژه بین المللی مثال بودجه بندی سرمایه بین المللی عبارات مهم در تبادل ارز انواع تمارض…

  • دانلود پاورپوینت معماری محراب

    دانلود پاورپوینت معماری محراب پاورپوینت معماری در محراب پاورپوینت تاریخچه محراب پاورپوینت محراب در عصرهای مختلف رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری محراب جهت رشته معماری در 37 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با…

  • تاثیر آموزش های فنی و حرفه ای بر اشتغال

    تاثیر آموزش های فنی و حرفه ای بر اشتغال آموزش و اشتغال زندانیان پایان نامه آموزش های فنی و حرفه ای ضرورت آموزش های فنی و حرفه ای در زندان الزامات آموزش مهارت های فنی و حرفه ای رابطه آموزش…

  • پاورپوینت مراحل روش تدریس مكاشفه ای

    پاورپوینت مراحل روش تدریس مكاشفه ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مراحل روش تدریس مكاشفه ای جهت رشته روانشناسی در قالب 7 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       رويكرد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش شغلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش شغلی مبانی نظری نگرش شغلی مبانی نظری در مورد نگرش شغلی مبانی نظری نگرش شغلی کارکنان مبانی نظری در مورد نگرش شغلی کارکنان پیشینه نگرش شغلی پیشینه تحقیق نگرش شغلی پیشینه پژوهش نگرش شغلی…

  • پاورپوینت درس و کتاب برنامه سازی پیشرفته

    پاورپوینت درس و کتاب برنامه سازی پیشرفته کلمات کلیدی : برنامه‌سازي پيشرفته مقاله برنامه‌سازي پيشرفته تحقیق برنامه‌سازي پيشرفته پروژه برنامه‌سازي پيشرفته پژوهش برنامه‌سازي پيشرفته برنامه‌سازي پيشرفته رفتن به سایت اصلی ويژگيهاي بارز زبان C .2C يک زبان ساختيافته است. .3C…

  • ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از تكنولوژی ژئوتیوب

    ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از تكنولوژی ژئوتیوب ژئو تیوب ژئوسینتتیك تكنولوژی ژئوتیوب احیای مناطق ساحلی حفاظت سواحل روش نوین ساخت دیوار ارزیابی روش نوین ساخت دیوارها و احیای مناطق ساحلی با استفاده از…

  • پاورپوینت بهداشت محیط و سلامتی‌

    پاورپوینت بهداشت محیط و سلامتی‌ پاورپوینت بهداشت محیط ایران پاورپوینت بهداشت محیط کار پاورپوینت بهداشت محیط بیمارستان پاورپوینت بهداشت محیط در خارج از کشور پاورپوینت بهداشت محیط کار چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهداشت محیط و سلامتی‌ جهت…

  • مبانی نظری ارزیابی میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان

    مبانی نظری ارزیابی میزان اثربخشی مدیریت دانش در یک سازمان مدیریت دانش مبانی نظری اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه سنجش اثربخشی مدیریت دانش محاسبه اثربخشی مدیریت دانش با تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای سنجش اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه مبانی…

  • پاورپوینت مسجد جامع ساوه و تزئینات مسجد

    پاورپوینت مسجد جامع ساوه و تزئینات مسجد پاورپوینت مسجد پاورپوینت مسجد جامع پاورپوینت مسجد جامع ساوه پاورپوینت تزئینات مسجد پاورپوینت تزئینات مسجد جامع ساوه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مسجد جامع ساوه و تزئینات مسجد جهت رشته تاریخ و باستان…

  • دانلود پاورپوینت روش های تحقیق در مدیریت

    دانلود پاورپوینت روش های تحقیق در مدیریت پاورپوینت روش تحقیق در مدیریت پیام نور پاورپوینت درس روش تحقیق در مدیریت دانلود پاورپوینت روش تحقیق در مدیریت پاورپوینت کتاب روش تحقیق در مدیریت پاورپوینت روش تحقیق مدیریت روش تحقیق در مدیریت…

  • دانلود پاورپوینت تحقیق در مورد افزایش وزن و چاقی

    دانلود پاورپوینت تحقیق در مورد افزایش وزن و چاقی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحقیق در مورد افزایش وزن و چاقی جهت رشته پزشکی در قالب 91 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • مبانی نظری ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری

    مبانی نظری ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری رضایت شغلی رضایت مشتریان رضایت شغلی کارکنان بیمه رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان مبانی نظری ارتباط رضایت شغلی کارمندان با رضایت مشتری…

  • پاورپوینت کارگاه آموزشی احیا پایه در کودکان

    پاورپوینت کارگاه آموزشی احیا پایه در کودکان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کارگاه آموزشی احیا پایه در کودکان جهت رشته پرستاری در قالب 96 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • جزوه ریاضیات مهندسی پیشرفته 1

    جزوه ریاضیات مهندسی پیشرفته 1 کلمات کلیدی : جزوه ریاضیات مهندسی پیشرفته 1 رفتن به سایت اصلی جزوه ریاضیات مهندسی پیشرفته 1 129 صفحه pdf فهرست مطالب: حساب تغییرات / ضرائب لاگرانژ / اختلالات جبری و غیر جبری / معادلات…

  • پرسشنامه خودپنداره تحصیلی دانش آموزان کانر با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه خودپنداره تحصیلی دانش آموزان کانر با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خودپنداره تحصیلی دانلود پرسشنامه خودپنداره تحصیلی پرسشنامه خودپنداره تحصیلی کانر پرسشنامه خودپنداره تحصیلی 37 سوالی پرسشنامه خودپنداره تحصیلی دانش آموزان خودپنداره تحصيلي پرسشنامه پرسشنامه…

  • پایان نامه کارشناسی رشته حسابداری با عنوان صورت‌ جریان‌ وجوه نقد

    پایان نامه کارشناسی رشته حسابداری با عنوان صورت‌ جریان‌ وجوه نقد وجوه نقد جریانهای‌ نقدی‌ ارزی صورت‌ جریان‌ وجوه نقد صورتهای‌ عملكرد مالی‌ و ترازنامه پایان نامه کارشناسی رشته حسابداری با عنوان صورت‌ جریان‌ وجوه نقد خرید پایان نامه کارشناسی…

  • پاورپوینت جغرافیای شهری

    پاورپوینت جغرافیای شهری کلمات کلیدی : پاورپوینت جغرافــیای شهـــری جغرافــیای شهـــری تحقیق جغرافــیای شهـــری خاستگاه و روند تکاملی جغرافیای شهری موضوع مورد بحث جغرافیای شهری چارچوب جغرافیای شهری روش تحقیق در جغرافیای شهری نحوه نگرش علم جغرافیا به پدیده های…

  • پاورپوینت جامعه شناسی کار و بیکاری

    پاورپوینت جامعه شناسی کار و بیکاری دانلود پاورپوینت جامعه شناسی کار و بیکاری پاورپوینت جامعه شناسی پاورپوینت کار و بیکاری پاورپوینت تحقیق راجب جامعه شناسی کار و بیکاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جامعه شناسی کار و بیکاری جهت…

  • پاورپوینت آموزش تدریس حرف پ

    پاورپوینت آموزش تدریس حرف پ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس حرف پ به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       این پاورپوینت…

  • دانلود پاورپوینت حقوق و دستمزد

    دانلود پاورپوینت حقوق و دستمزد پاورپوینت حقوق و دستمزد پاورپوینت مدیریت حقوق و دستمزد پاورپوینت سیستم حقوق و دستمزد پاورپوینت آموزش حقوق و دستمزد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حقوق و دستمزد  جهت رشته حسابداری در قالب 131 اسلاید…

  • پاورپوينت آموزه های الهی درس پانزدهم تعاون

    پاورپوينت آموزه های الهی درس پانزدهم تعاون پاورپوينت درس پانزدهم تعاون دانلود پاورپوينت درس پانزدهم تعاون پاورپوینت درباره درس پانزدهم تعاون رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آموزه های الهی درس پانزدهم تعاون جهت رشته معارف اسلامی در قالب 15…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشاوره گروهی 56 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشاوره گروهی 56 صفحه فصل دوم پایان نامه مشاوره گروهی مبانی نظری مشاوره گروهی پیشینه تحقیق مشاوره گروهی پیشینه داخلی مشاوره گروهی پیشینه خارجی مشاوره گروهی پیشینه پژوهش مشاوره گروهی پیشینه نظری مشاوره گروهی ادبیات…