مبانی نظری امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

مبانی نظری امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

ارزیابی عملکرد در بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت
شاخص های ارزیابی عملکرد بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن
ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc)
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

امکان سنجی اجرای کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

 

 

 

 

چکیده:
ارزیابی شرط لازم مدیریت است. اگر چیزی را نتوان ارزیابی نمود نمی توان آن را مدیریت کرد. سرمایه گذاری و مدیریت روی دارایی های نامشهود در بالندگی و شکل گیری سازمانهای مشتری مدار و پاسخگو منجر به تولید خدمات ارزان و بالا رفتن سطح رضایتمندی جامعه هدف می گردد. امروزه دیگر نمی توان با ابزارهای اندازه گیری عملکرد دوران اقتصاد سنتی و صنعتی موفقیت سازمان را سنجید. ارزیابی عملکرد فرایند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین با هدف بازنگری اصلاح و بهبود مستمر آن می‎باشد. بانک ملت استان گیلان نیز، در جهت نیل به اهداف عالی و رسیدن به جایگاه برتر نیاز به استقرار یک مدل جهت ارزیابی عملکرد خویش دارد تا هم استراتژی‌های خود را عملیاتی نموده، عملکرد مجموعه خود را جهت حصول اطمینان از کاهش انحراف در مسیر ارزیابی نماید و هم در رسیدن به نتایج مورد خواست خود توازن ایجاد نماید.

 

 

به همین منظور در این تحقیق، بررسی نقش ارزیابی عملکرد در بانک ملت استان گیلان با استفاده از کارت امتیازی متوازن  مورد بررسی قرار می‌گیرد. این تحقیق ابتدا با مقایسه سیستم‌های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل کارت امتیازی متوازن به این سوال پاسخ می‌دهد که کدام یک از مدل‌های اندازه گیری عملکرد را جهت ارزیابی عملکرد بانک ملت استان گیلان باید انتخاب کرد و توسعه داد؟

 

اين تحقيق از نظر هدف کاربردي است و از لحاظ روش و اجرا، تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است و نهایتاً از لحاظ روش جمع آوری داده ها و اطلاعات این تحقیق از نوع میدانی می باشد. ابزار پژوهش نیز پرسشنامه بوده است. کارکنان بانک ملت استان گیلان که تعداد آنها 750 نفر بود به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. شیوه نمونه گیری در این پژوهش روش تصادفی ساده بوده است. تحلیل توصیفی و استنباطی داده ها با استفاده از نرم افزار spss انجام شده است. آزمون تی تست برای بررسی فرضیه ها و آزمون فریدمن برای اولویت بندی شاخص ها استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان می‎دهد که تمام فرضیه های تحقیق تایید شده است.

 

 

 

واژه‌هاي كليدي:

ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن (شاخص های چهارگانه BSC)، دارایی های مشهود و دارایی های نامشهود

 

 

 

  مقدمه
در عصر اقتصاد مبتنی بر دانش فعالیت ارزش آفرین سازمان‌ها متکی به دارایی‌های مشهود آن‌ها نیست. امروزه دانش و قابلیت کارکنان روابط با مشتریان و تأمین کنندگان کیفیت محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و فرهنگ سازمانی دارایی‌هایی به مراتب ارزشمندتر از دارایی‌های فیزیکی‌اند و توانمندی سازمان‌ها در به کار گیری این دارایی‌های نامشهود قدرت اصلی ارزش آفرینی آن‌ها را رقم می‌زند و ارزیابی‌های مبتنی بر سنجه‌های مالی توانایی ارزیابی این دارایی‌های نامشهود و انعکاس تأثیر آن‌ها بر موفقیت سازمان‌ها را ندارند. در اوایل دهه 1990 روش ارزیابی متوازن توسط چند تن از محققین به دنیا معرفی شد. این روش معتقد بود که ارزیابی عملکرد نبایستی تنها به سنجه‌های (مالی) متکی باشد بلکه عملکرد را باید از منظر‌های مهم دیگری همچون منظر (مشتری) (فرایندهای داخلی) و (یادگیری و رشد) نیز مورد ارزیابی قرار داد. (كاپلان، نورتون، 1386: 1).

 

 

 

1-2- بیان مسأله
در اوایل دهه 1990موسسه نولان نورتون بازوی تحقیقاتی شرکت کی پی ام جی تحقیقی را با عنوان(( اندازه گیری عملکرد سازمانهای آینده)) به عهده گرفت. در این پژوهش روشی به منظور اندازه گیری عملکرد به نام کارت امتیازی متوازن ارائه شد. کارت امتیازی متوازن چارچوبی مفهومی دارد که اهداف راهبردی سازمان را به شاخص های قابل سنجش تبدیل کرده و توزیع متعادلی میان حوزه های حیاتی سازمان برقرارمی کند و امروزه نه تنها بعنوان ابزاری برای اندازه گیری عملکرد بلکه بعنوان ابزاری به منظور مدیریت راهبردی و تبدیل چشم انداز به مجموعه ای شفاف و واضح از اهداف نیز استفاده می شود.

 

این روش که تلاش شد ضعف سیستم های اندازه گیری عملکرد سنتی در ارتباط با خلق ارزش از دارایی های نامشهود پوشانده شود بعنوان سیستم ارزیابی عملکردعلاوه بر ارزیابی مالی عملکرد سازمان را با افزودن سه بعد دیگر ارزیابی می کند. مدل ارزيابي متوازن تکنيکي جهت تبديل استراتژي به عمل می‌باشد، كارت امتيازی متوازن، شاخص‌های مالی سنتی را حفظ می‌کند، اما شاخص‌های مالی به تنهايي ناكافي هستند، كارت امتيازي متوازن، شاخص‌های مالی از عملكرد گذشته را با شاخص‌هایی از تعيين کننده‌های عملكرد آينده تكميل می‌کند. اهداف و شاخص‌های كارت امتيازی از استراتژی و چشم انداز سازمان تعيين شده‌اند. اين اهداف و شاخص‌ها به عملكرد سازمان در چهار منظر می‌نگرند: مالی، مشتری، فرآيندهای داخلی، و رشد و يادگيری.

 

زیگنفوس(2000) استفاده از کارت امتیازی متوازن را به منظور انتخاب شاخص های عملکرد در حوزه بازرسی ممیزی داخلی نشان داد. کالن وهمکاران (2003) استفاده از کارت امتیازی متوازن را برای تقویت مدیریت عملکرد پیشنهاد دادند. لانکویست(2002) کارت امتیازی متوازن را یکی از معروف ترین سیستم های اندازه گیری و سنجش عملکرد در آمریکا و اروپا تلقی کرد. چن و همکاران (2006) با استفاده از کارت امتیازی متوازن به ارزیابی عملکرد دانشگاه تکنولوژی چین پرداختند. چرا که بیان داشتند صاحب نظرانی همچون ( بروان.دلوین.رولستاداس واندرسون). کارت امتیازی متوازن را بعنوان یکی از سیستم های مدرن اندازه گیری معرفی کردند.

 

 

با توجه به گسترش رقابت جهانی و افزایش تنوع تقاضای مشتری سازمان ها برای حفظ بازار و کسب سود باید بطور مداوم در تلاش برای بهبود تولید ارائه خدمات و فرآیندهای فعالیت مطابق با سلایق مشتریان باشند. پر واضح است که مشتری امروزی خواستار محصولی با کیفیت  و در عین حال با قیمتی مناسب است. این امر نیز مستلزم ارتباط نزدیک با مشتریان و شناخت کافی از فرآیندهای درونی سازمان است. ابزاری که می تواند شناخت کامل و صحیحی از عملیات درونی یک سازمان و بازخور مناسبی از عملکرد کارکنان ارائه کند، ارزیابی عملکرد است. با توجه به تغییر و دگرگونی های روزافزون در محیط و عوامل  اثر گذار بر سازمانها سیستم های ارزیابی عملکرد می توانند موثر واقع شوند که بطور فراگیر یک سازمان را ارزیابی کنند و علاوه بر معیارهای مالی. معیارها و سنجه های غیرمالی را نیز در ارزیابی خود دخیل کنند. امروزه سازمان ها با چندین موضوع اساسی در رابطه با کسب و کار روبرو هستند. چهار موضوع فراگیر که بدون شک واحدهای کسب وکار را متاثر می سازد عبارتند از: اتکا بر معیار های مالی سنتی، افزایش    دارایی های نامشهود، خطر از دست دان شهرت و اجرای استراتژی.

 

اگر سابقه ارزیابی عملکرد را مورد کاوش قرار دهیم باید به تاریخ زندگی بشر برگردیم درست زمانی که افراد کار کردن بصورت گروهی را آغاز کردند شیوه ارزیابی درآن زمان بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی مسئول گروه بوده است. به همین ترتیب شیوه ارزیابی عملکرد و اهدافی را که دنبال می کند در دوره های مختلف مدیریت (کلاسیک.نئوکلاسیک….) و همچنین در کشورهای مختلف بصورت گوناگون اجرا شده است. در ایران نیز ارزیابی بصورت کلاسیک در اواخر قرن هفتم هجری توسط خواجه رشیدالدین فضل الله مطرح شده که در سال 1349 برای اولین بار در کشور مقرر گردید که سازمانهای دولتی از نظر مدیریت و نحوه اداره امورمورد ارزیابی قرار گیرند. در دوران عصرصنعتی تمام رویکردهایی که در زمینه ارزیابی عملکرد در بانکها وجود داشت بر مبنای  شاخص های مالی (دارایی های مشهود) بود که امروزه سیستم سنجش سنتی عملکرد خوانده می شود. در اواخر قرن بیستم با فرا رسیدن عصر اطلاعات سازمانها مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی  (دارایی های نامشهود) دیدند و شاخص های عملکرد سنتی را مورد انتقاد قرار دادند. بر این اساس مدل های مختلفی برای اندازه گیری عملکرد توسعه داده شد که از آن جمله می توان  به سینک و تاتل. ماتریس عملکرد و مدل هرم عملکرد اشاره کرد. مدل های ارائه شده هر چند به اندازه گیری ابعاد مالی و غیر مالی توجه دارند، در ارائه سنجه های مورد نظر در چارچوب متوازن و متعادل ناموفق هستند. این عدم تعادل سبب می شود تا سنجه ها نتوانند تصویر مناسب و صحیحی از عملکرد سازمان ارائه دهند.

 

بانک ملت نیز برای اندازه گیری و بهبود عملکرد فعالیت های مختلفی را بکار می گیرد. در حالیکه ارزیابی عملکرد شعب بانک ملت بر مبنای شاخص های مالی (دارایی های مشهود) انجام می گردید و حتی درجه بندی شعب به درجه یک، درجه دو، درجه سه و درجه چهار برحسب ابعاد مالی شعب صورت می گردید. بنابراین با توجه به اینکه سازمانها امروزه مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی (دارایی های نامشهود) ایجاد می نمایند. بنابراین بانک ملت نیز جهت بدست آوردن سهم بازار، بهبود عملکرد، حاکمیت ضابطه شایستگی و ایجاد فضای مناسب در اجرای اثر بخشی وظایف شعب و نیل به اهداف سازمانی که مجموعه این فعالیتها، عملکرد بانک را بهبود بخشیده و موفقیت و پیشرفت آن را تسهیل می کند، نیاز  به یک سیستم سنجش عملکرد فراگیر دارد که علاوه بر حفظ معیارهای مالی، معیارهای غیرمالی نیز مورد ارزیابی قرار دهد. با توجه به ضعف سیستم فعلی اندازه گیری عملکرد بسیاری از سازمانهای پیشرو به طراحی و استقرار سیستم های جامع تری که وظایف سازمانی را با اهداف استراتژیک پیوند داده و با ارائه مجموعه متوازنی از شاخص های مالی و غیر مالی فعالیت های سازمان را به سمت خواست و نیاز مشتریان هدایت کنند پرداختند. روش جدیدی که این گونه شرکت ها برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی های خود به کار گرفته اند ارزیابی متوازن است(پنی، 2008: 1).

 

 

با توجه به مطالب بیان شده سوال اصلی تحقیق بدین صورت بیان می شود که :   نقش نظام ارزیابی عملکرد با رویکرد کارت امتیازی متوازن در سنجش عملکرد بانک ملت استان گیلان چگونه است؟

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

 

بخش اول : ارزیابی عملکرد2-1-1- مقدمه    11
2-1-2- تعاریف ارزیابی عملکرد    11
2-1-3- تاريخچه ارزيابي عملكرد     13
2-1-3-1- ارزيابي عملكرد در ايران     13
2-1-4- ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد      14
2-1-5- سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین    15
2-1-5-1- سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد      16
2-1-5-1-1- سیستم اندازه گیری حسابداری     16
2-1-5-1-2- روش ABC      17
     2-1-5-1-3- روش ارزش افزوده اقتصادی      17
     2-1-5-1-4- روشهای ارزیابی عملکرد افراد      18
     2-1-5-2- سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد    18
     2-1-5-2-1- نظام مدیریت کیفیت ایزو     18
     2-1-5-2-2- نظام مدیریت بر مبنای هدف    19
2-1-5-2-3- نظام مدیریت کیفیت جامع    19
2-1-5-2-4- روش بالدریج    20
2-1-5-2-5- نظام مدیریت هوشین    20
2-1-5-2-6- مدل تعالی سازمانی اروپا    21

 

بخش دوم: کارت امتیازی متوازن2-2-1- نظام کارت امتیازی متوازن    24
2-2-2- تعاریف و مفاهیم  کارت امتیازی متوازن    24
2-2-3- سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن    26
2-2-3-1- کارت امتیازی متوازن نسل اول    26
2-2-3-2- کارت امتیازی متوازن نسل دوم    27
2-2-3-3- کارت امتیازی متوازن نسل سوم    27
2-2-4-روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    33
2-2-5-  ويژگيهای نظام ارزيابی عملكرد سازمانی کارآمد    35
2-2-6- مدل های ارزيابی عملكرد    35
2-2-6-1- مدل سينك و تاتل (1989)    36
2-2-6-2- ماتريس عملكرد (1989)    37
2-2-6-3-  تحليل ذينفعان (2001)    38
2-2-6-4- چارچوب مدوری و استيپل (2000)    39
2-2-6-5- الگوی فيشر برای ارزيابی عملكرد    40
2-2-6-6- مدل تعالی سازمانی اروپا (EFQM)    40
2-2-6-7- مدل دمينگ     41
2-2-6-8- مدل مالكولم بالدريج    42
2-2-6-9- مدل تعالی در کسب و کار کانجی(KBEM)    42
2-2-7- كارت امتيازی متوازن مدلهای ارزيابی متوازن عملكرد    43
2-2-8- بررسی سیستم های ارزیابی عملکرد و انتخاب مناسب ترین سیستم    44
2-2-8-1- دلايل انتخاب کارت امتيازی متوازن    44
2-2-9- معرفی وروابط بین ابعاد استراتژی (سنجه های مالی وغیرمالی)    47
2-2-10- منظرهای روش کارت ارزیابی متوازن     49
2-2-10-1- منظر مالی    50
     2-2-10-2-منظر مشتری    54
2-2-10-3- منظر فرآیندهای داخلی کسب و کار    58
2-2-10-4- منظر یادگیری و رشد    63
2-2-10-4-1- اندازه گیری شاخص رضایت کارکنان    65
2-2-10-3-2- اندازه گیری شاخص نگهداری کارکنان    66
2-2-10-3-3- اندازه گیری شاخص بهره وری کارکنان    66
2-2-11- روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    68
2-2-11-1- برطرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی    68
2-2-11-2- برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم‌سویی کارکنان    69
2-2-11-3- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم    69
2-2-11-4- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد    70
2-2-12- توازن در ارزیابی متوازن    70
2-2-12-1- توازن بین سنجه‌های مالی و غیر مالی (از لحاظ اهمیت)    70
2-2-12-2- توازن بین ذینفعان داخلی و خارجی سازمان    71
2-2-12-3-  توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت    71
2-2-12-4- توازن بین شاخص‌های هادی و تابع عملکرد    71
2-2-13- اساس موفقیت    72
2-2-13-1- حمایت مدیریت ارشد    72
2-2-13-2- مدیریت پروژه    72

 

بخش سوم : پیشینه تحقیق 2-3-1- کاربرد کارت امتیازی متوازن در بانک ها:     75
2-3-2- آشنایی با بانک ملت استان گیلان(صف وستاد)     75
2-3-3-رسالت و خط مشی بانک ملت استان گیلان     76
2-3-4- رسالت بانک ملت    77
2-3-5-  چشم انداز- ارزشها    78
2-3-6- نقاط قوت و نقاط ضعف     78
2-3-7-  فرصتها و تهدیدها     79
2-3-8- ذی نفعان       80
2-3-8 – پژوهش های داخلی    81
2-3-9-  تحقیقات خارجی    83

منابع و ماخذ     

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظم و انضباط دانش آموزان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظم و انضباط دانش آموزان فصل دوم پایان نامه نظم و انضباط دانش آموزان مبانی نظری نظم و انضباط دانش آموزان پیشینه تحقیق نظم و انضباط دانش آموزان پیشینه پژوهش نظم و انضباط دانش آموزان…

  • نظریه ها و زمینه های تعارضات زناشویی

    نظریه ها و زمینه های تعارضات زناشویی تعارض زناشویی مقاله تعریف تعارض زناشویی اهمیت تعارض زناشویی ارزیابی و درمان تعارض زناشویی زمینه های تعارضات زناشویی نظریه های تعارضات زناشویی تحقیق در مورد تعارضات زناشویی رفتن به سایت اصلی تعارض زناشویی…

  • پاورپوینت درس 17 مطالعات اجتماعی هشتم ابتدایی مبحث ویژگی های طبیعی آسیا

    پاورپوینت درس 17 مطالعات اجتماعی هشتم ابتدایی مبحث ویژگی های طبیعی آسیا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درس 17 مطالعات اجتماعی هشتم ابتدایی مبحث ویژگی های طبیعی آسیا در قالب 75 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی 37 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی 37 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش معنوی دانلود مبانی نظری هوش معنوی پیشینه تحقیق هوش معنوی ادبیات نظری هوش معنوی فصل دوم پایان نامه هوش معنوی مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

  • پاورپوینت آشنایی با مبانی فلسفی برنامه‏ درسی

    پاورپوینت آشنایی با مبانی فلسفی برنامه‏ درسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مبانی فلسفی برنامه‏ ی درسی جهت رشته آموزشی در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی 30 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی 30 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ذهن آگاهی مبانی نظری ذهن آگاهی پیشینه تحقیق ذهن آگاهی پیشینه داخلی ذهن آگاهی پیشینه خارجی ذهن آگاهی پیشینه پژوهش ذهن آگاهی پیشینه نظری…

  • پروپوزال تاثیر عوامل اقتصادی، فردی و سازمانی بر بروز فساد اداری

    پروپوزال تاثیر عوامل اقتصادی، فردی و سازمانی بر بروز فساد اداری مولفه های فساد اداری آسیب شناسی فساد اداری در ایران عوامل موثر بر فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد اداری فساد اداری سازمانهای دولتی فساد اداری در سازمان…

  • پاورپوینت درباره بهداشت آب

    پاورپوینت درباره بهداشت آب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهداشت آب جهت رشته ی پزشکی در قالب 32 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       4/3 وزن پروتوپلاسم سلول…

  • بررسی مقایسه ای اصول کرامت انسانی در اسلام و حقوق بشر

    بررسی مقایسه ای اصول کرامت انسانی در اسلام و حقوق بشر کرامت انسان مبانی کرامت انسان کرامت انسان در اسلام کرامت انسان در اعلامیه حقوق بشر دانلود مقاله رشته حقوق بررسی مقایسه ای اصول کرامت انسانی در اسلام و حقوق…

  • دانلود پاورپوینت تحقیق ریسک تصادفات در روزهای بارانی

    دانلود پاورپوینت تحقیق ریسک تصادفات در روزهای بارانی پاورپوینت تحقیق ریسک تصادفات در روزهای بارانی پاورپوینت تصادفات جاده ای پاورپوینت تصادفات دانلود پاورپوینت تصادفات رانندگی پاورپوینت درباره تصادفات پاورپوینت فرایند تصادفی پاورپوینت در مورد تصادفات رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابراز وجود

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابراز وجود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابراز وجود مبانی نظری ابراز وجود پیشینه تحقیق ابراز وجود پیشینه داخلی ابراز وجود پیشینه خارجی ابراز وجود پیشینه پژوهش ابراز وجود پیشینه نظری ابراز وجود…

  • مجازات حبس و عوامل ناکارآمدی آن و دلایل گرایش به مجازات های جایگزین حبس

    مجازات حبس و عوامل ناکارآمدی آن و دلایل گرایش به مجازات های جایگزین حبس مجازات حبس مزایا مجازات حبس پایان نامه مجازات حبس عوامل ناکارآمدی مجازات حبس پایان نامه مجازات‌های جایگزین حبس مجازات های جایگزین حبس مجازات های جایگزین حبس…

  • آنالیز صنعت کاشی و سرامیک

    آنالیز صنعت کاشی و سرامیک کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک در ایران نقاط قوت صنعت کاشی و سرامیک نقاط ضعف صنعت کاشی و سرامیک دانلود مقاله رشته سرامیک آنالیز صنعت کاشی و سرامیک رفتن…

  • پاورپوینت عناصر و ویژگیهای اساسی رایانش ابری

    پاورپوینت عناصر و ویژگیهای اساسی رایانش ابری پاورپوینت Cloud Computing چیست؟ پاورپوینت عناصر زیر بنایی Cloud پاورپوینت مزایای استفاده از Cloud Computing پاورپوینت نقاط ضعف Cloud Computing رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ویژگیهای اساسی Cloud Computing جهت رشته کامپیوتر در…

  • پروژه بتن

    پروژه بتن پروژه بتن دستی رفتن به سایت اصلی پروژه بتن کامل جهت ایکس قاب دوگانه و جهت y قاب دوگانه(خمشی+دیواربرشی متوسط) پروژه به صورت کاملا دستی تحلیل و طراحی شده و از مبحث 9 ویرایش92 و 2800 ویرایش4 استفاده…

  • مطالعه و بررسی پردازنده های DSP و امکان سنجی یک سامانه ی حداقل جهت کار با آنها

    مطالعه و بررسی پردازنده های DSP و امکان سنجی یک سامانه ی حداقل جهت کار با آنها پردازشگر سیگنال دیجیتال پردازنده های DSP پردازنده های دیجیتال سیستم های قدرت و رله های حفاظتی مطالعه و بررسی پردازنده های DSP و…

  • پاورپوینت تحقیق راجب مزایای بازنشستگی

    پاورپوینت تحقیق راجب مزایای بازنشستگی دانلود پاورپوینت تحقیق راجب مزایای بازنشستگی پاورپوینت راجب مزایای بازنشستگی پاورپوینت مزایای بازنشستگی پاورپوینت تحقیق راجب مزایای بازنشستگی و انواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحقیق راجب مزایای بازنشستگی جهت رشته اقتصاد در…

  • دانلود پاورپوینت استراتژی برند

    دانلود پاورپوینت استراتژی برند پاورپوینت برند و مدیریت پاورپوینت نقش برند در تجارت پاورپوینت استراتژی های برند پاورپوینت مدیریت استراتژیک برند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استراتژی برند جهت رشته مدیریت در 30 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت…

  • ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش 99 صفحه

    ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش 99 صفحه کلمات کلیدی : دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه داخلی مدیریت دانش…

  • پاورپوینت مقایسه معماری یونان و روم

    پاورپوینت مقایسه معماری یونان و روم پاورپوینت معماری روم پاورپوینت خلاصه معماری روم پاورپوینت تزیینات معماری روم پاورپوینت معماری روم باستان پاورپوینت تفاوت معماری روم و یونان باستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مقایسه معماری یونان و روم جهت…

  • فلسفه مرگ دراسلام

    فلسفه مرگ دراسلام دانلود مقاله فلسفه مرگ دراسلام مرگ جسمانیه الحدوث جدا شدن دائمی روح سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام و پایان نامه رشته فقه و معارف اسلامی خرید پایان…

  • دانلود پاورپوینت مسائل جاری در حسابداری 66 اسلاید

    دانلود پاورپوینت مسائل جاری در حسابداری 66 اسلاید رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مسائل جاری در حسابداری 66 اسلاید  جهت رشته حسابداری در قالب 66 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مفهوم سند انتقال اجرایی

    مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مفهوم سند انتقال اجرایی شناسایی سند انتقال اجرایی انواع سند انتقال اجرایی ارکان تنظیم سند انتقال اجرایی دانلود مقاله سند انتقال اجرایی نحوه تنظیم سند انتقال اجرایی مشكلات بعد از تنظیم سند انتقال…

  • نمونه فصل سوم پایان نامه مدیریت خودکارآمدی ورزشی

    نمونه فصل سوم پایان نامه مدیریت خودکارآمدی ورزشی کلمات کلیدی : فصل 3 خودکارآمدی ورزشی فصل سوم خودکارآمدی ورزشی نمونه فصل سوم خودکارآمدی ورزشی نمونه فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه ارشد خودکارآمدی ورزشی فصل سوم پایان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس تحصیلی 67 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس تحصیلی 67 صفحه فصل دوم پایان نامه استرس تحصیلی مبانی نظری استرس تحصیلی پیشینه تحقیق استرس تحصیلی پیشینه داخلی استرس تحصیلی پیشینه خارجی استرس تحصیلی پیشینه پژوهش استرس تحصیلی پیشینه نظری استرس تحصیلی ادبیات…

  • پاورپوینت آشنایی با تاكسونومی یا رده بندی بند پايان کنه ها

    پاورپوینت آشنایی با تاكسونومی یا رده بندی بند پايان کنه ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تاكسونومی یا رده بندی بند پايان کنه ها جهت رشته زیست در قالب 34 اسلاید و با فرمت pptx به صورت…

  • پاورپوینت محیط سازمانی

    پاورپوینت محیط سازمانی محیط سازمانی مدیریت اقتصاد تجارت الکترونیک همکاری پاورپوینت سازمان اداره رفتن به سايت اصلي محیط سازمانی پروژه بصورت فایل پاورپوینت(pptx) در 35 اسلاید و فایل WORD برای رشته مدیریت در پایین همین صفحه قابل دانلود میباشد. شایسته یادآوری است که پروژه از ابتدا تا آخر…

  • پاورپوینت کتاب مباحث جاری در حسابداری از دکتر حسین کرباسی یزدی

    پاورپوینت کتاب مباحث جاری در حسابداری از دکتر حسین کرباسی یزدی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب مباحث جاری در حسابداری از دکتر حسین کرباسی یزدی جهت رشته حسابداری در قالب 206 اسلاید و با فرمت pptx به صورت…

  • منبع تغذیه بدون وقفه

    منبع تغذیه بدون وقفه UPS منبع تغذیه باتری بک آپ نیروی الکتریکی Uninterruptible power supply منبع تغذیه بدون وقفه سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق برق رفتن به…

  • پاورپوینت مبانی انضباط و اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان

    پاورپوینت مبانی انضباط و اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان پاورپوینت مبانی انضباط و اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان انضباط و اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان پاورپوینت انضباط تحقیق انضباط مقاله انضباط تعريف انضباط فرآیند انضباط انضباط مثبت مراحل فرآیند انضباط مثبت انواع اقدامات…

  • پاورپوينت آشنایی با مدیریت منابع انسانی

    پاورپوينت آشنایی با مدیریت منابع انسانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنایی با مدیریت منابع انسانی جهت رشته مدیریت در قالب 20 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • بررسی خشونت خانوادگی با تاکید بر پدیده همسرآزاری

    بررسی خشونت خانوادگی با تاکید بر پدیده همسرآزاری خشونت همسرآزاری خشونت خانوادگی خشونت علیه زنان دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق بررسی خشونت خانوادگی با تاکید بر پدیده همسرآزاری رفتن به سایت اصلی بررسی خشونت خانوادگی با تاکید بر پدیده همسرآزاری…

  • تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری

    تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری اهرم اقتصادی ارزش دفتری ارزش بازار ارزش بازار به ارزش دفتری (MB) ارزش بازار به سود هر سهم (PE) روش ضریب درآمدی تکنیکهای ارزشیابی مبتنی بر جریان…

  • پاورپوینت مدیریت فايل Fundamental concepts

    پاورپوینت مدیریت فايل Fundamental concepts پاورپوینت Fundamental concepts دانلود پاورپوینت Fundamental concepts پاورپوینت درباره Fundamental concepts رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت مديريت فايل Fundamental concepts جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب 22 اسلايد و با فرمت ppt به…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش روش درمانی آواز- ملودیک

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش روش درمانی آواز- ملودیک کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه آواز- ملودیک مبانی نظری آواز- ملودیک پیشینه تحقیق آواز- ملودیک پیشینه داخلی آواز- ملودیک پیشینه خارجی آواز- ملودیک پیشینه پژوهش آواز- ملودیک پیشینه نظری…