بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

رضایت مشتری
ارزش ویژه برند
وفاداری به برند
رابطه ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان
رابطه وفاداری به برند و رضایت مشتریان
رابطه ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری
رابطه ارزش ویژه برند ، وفاداری به برند و رضایت مشتریان
پایان نامه ارزش ویژه برند رستوران

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

 

 

 

 

چکیده

هدف این مطالعه بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند، رضایت مشتریان و وفاداری به برند می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 21 سوال برای سنجش کل متغیرهای تحقیق است. برای سنجش متغیرها نیز از طیف 5 تایی لیکرت استفاده می شود. روایی پرسشنامه توسط نظر اساتید و کارشناسان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. جامعه آماری تحقیق حاضر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رشت می باشند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 420 نفر به عنوان نمونه نهایی تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور آزمون فرضیات از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که ارزش ویژه برند رابطه معناداری به میزان 0.18 با رضایت مشتریان دارد. همچنین رضایت مشتری نیز به میزان 0.88 با وفاداری مشتریان رابطه دارد. از میان ابعاد ارزش ویژه برند نیز رضایت درونی ایده آل بیشترین رابطه را با رضایت مشتری دارد. 

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند

رضایت مشتری

وفاداری مشتری

رستوران و فست فود

 

 

 

 

 

بیان مسئله 

بر اساس پژوهشهای کاتلر(2005) و کاتلر و کلر(2006)، رابطه بین رضایت مشتری و وفاداری مشتری بسیار حساس و قابل توجه است. زیرا وقتی مشتری احساس نارضایتی کند، از شرکت فاصله گرفته و در رابطه با محصول یا خدمت مورد نظر، داستان بدی را به دیگران ارائه می دهد. اما وقتی مشتری احساس رضایت می کند، مجددا و بارها از آن محصول خواهد خرید و از آن محصول توضیحات مثبتی را به دیگران ارائه خواهد کرد. بر اساس این نظر می توان گفت که با استفاده از وفاداری مشتری که حاصل میزان رضایت او از محصول یا خدمتی خاص می باشد، می توان حجم یا دفعات خرید مجدد و میزان پیشنهاد محصول توسط او به دیگران را مورد اندازه گیری قرار داد(Budiarti et al, 2013).  

 

در طول 2 دهه گذشته، همه انواع سازمانها بطور فزاینده ای اهمیت رضایتمندی و وفاداری مشتریان را درک کرده اند. دلیل اصلی برای تاکید زیاد سازمانها بر رضایتمندی مشتری این است که هرچه رضایتمندی مشتریان افزایش یابد، می تواند بر وضعیت رقابتی قوی تر سازمان در بازار و افزایش سهم و بازار و سود آن بیانجامد، کاهش قیمت تمام شده کالاها و خدمات، کاهش خطر ریسک و کاهش هزینه جذب مشتریان جدید از دیگر نتایج رضایتمندی و وفاداری مشتریان است. رضایتمندی مشتری را به شیوه های مختلفی می توان تعریف کرد. ارزیابی بعد از خرید توسط مشتری از کالا ها و خدمات نوعی کسب رضایتمندی خرید است. بطور کلی محققان معتقدند که رضایتمندی مشتریان از عوامل تعیین کننده خرید مجدد، تبلیغات شفاهی مشتری و در نهایت وفاداری مشتری است. رضایتمندی مدتها از عوامل تعیین کننده ی وفاداری مشتری بوده است. مشتریان راضی دوباره به سازمان بر می گردند و خرید مجدد می کنند و یا از خدمات شرکت در دفعات بعدی استفاده خواهند کرد. این دسته از مشتریان تجربیات مثبت و منفی خود را از کالاها و خدمات شرکت با دیگران مبادله خواهند کرد ( Bayraktar et al, 2012).

از دیدگاه برخی از محققان وفاداری عامل نهایی مدل رضایتمندی مشتری است. وفادرای بوسیله قصد و نیت خرید، تحمل میزان قیمت کالاها و خدمات از سوی مشتری و همچنین پیشنهاد خرید کالاها و خدمات به دیگران سنجیده می شود. اینگونه تصور می شود که تصور بهتر و رضایتمندی بیشتر مشتریان از یک شرکت یا سازمان باید میزان وفاداری آنان را افزایش دهد ( Bayraktar et al, 2012). 

 

وفاداری مشتری نوعی تعهد عمیق و درونی است که منجر به خرید مجدد یا استفاده مجدد از یک محصول یا خدمت می شود. با وجود این اثرات موقعیتی، و پیشنهادهای بازاریابی به صورت بالقوه برروی تغییر رفتار مشتری در حال تاثیرگذاری می باشند. رایج ترین تعریف وفاداری توسط الیور ارائه شده است که وی وفاداری را داشتن یک تعهد عمیق برای یک محصول و یا خدمات ترجیح داده شده تعریف می کند که عمل خرید بطور مستمر و سازگار در آینده انجام شده و باعث تکرار خرید از یک برند معین و یا مجموعه ای از برندهای معین می شود و این در حالی است که تاثیرات موقعیتی و یا تلاش های انجام شده برای جایگزینی و یا تغییر رفتاری وی در محیط بیرون وجود دارد ( تاج زاده نمین و همکاران، 1389). 

تعریف و ابعاد زیادی از وفاداری مشتری وجود دارد. از دیدگاه ماجومدار، وفاداری مصرف کننده یک مفهوم پیچیده و چند بعدی است و پیچیدگی وفاداری از آنجا معلوم می شود که هنوز یک تعریف مشخص و واحدی از آن ارائه نشده است، اما بطور کلی محققان بر این عقیده اند که وفاداری را می توان از 2 بعد نگرشی و رفتاری مورد بررسی قرار داد. ( شجاعی، 1389). 

از آنجایی که این تحقیق بدنبال بررسی وفاداری به خدمت است، در ادامه تعاریفی نیز از وفاداری به خدمت ارائه می-شود. ساندر معتقد است وفاداری به خدمت پیچیده تر از وفاداری به برند است که بطور معمول برای کالاها بکار برده می شود. از دید وی، وفاداری به خدمت لزوما با اشکال دیگر وفاداری مثل وفاداری به برند، وفاداری به فروشگاه و یا وفاداری به تامین کننده تطبیق پیدا نمی کند. اشنایدر عنوان می کند که وفاداری به خدمت، معیاری سخت گیرانه در مقایسه با سایر اقلام وفاداری دارد و یک مشتری وفادار به خدمت می-بایست  وفادار به برند و هم وفادار به مکان باشد. در این حوزه وفاداری می تواند متوجه خدمت یا ارائه دهنده آن باشد. همچنین خدمات دارای ویژگی ناملموس بودن، ناهمگونی و همزمانی تولید و مصرف می باشد ، همین امر بر پیچیدگی این نوع از وفاداری می افزاید (فولادوند و همکاران، 1392). 

 

ارزش ویژه برند به معنی ارزشهای بازاریابی و مالی مرتبط با توان یک برند در بازار شامل دارائیهای واقعی مختص به یک برند، آگاهی از برند، وفاداری به برند، کیفیت درک شده از برند و تداعی گرهای برند می باشد. بر اساس نظر لاسر، میتال و آرون(1995)، ادبیات موجود، ارزش ویژه برند را از دو دیدگاه مختلف ارزیابی کرده است. دیدگاه مالی و دیدگاه مشتری. دیدگاه مالی معمولا اشاره دارد به ارزش برند شرکت در بازار. در حالیکه دیدگاه مشتری، ارزش ویژه برند را بر مبنای ارزش برند درک شده توسط مشتری مورد ارزیابی قرار می دهد(Severi & ling, 2013). ارزش ویژه برند شکل گسترده تر تصور از برند است. اما وفاداری به برند از گذشته به معنی داشتن نگرش مثبت نسبت به خرید یک برند خاص می باشد. در مقابل ارزش ویژه برند شامل دیدگاه و نگرشی است که الزاما به خرید منجر نمی شود. ارزش ویژه برند شامل 5 بخش می شود که عبارتند از: 1- کیفیت درک شده؛ 2- رفتار کارکنان؛ 3- مفهوم ایده آل؛ 4- هویت برند؛ 5- انسجام سبک زندگی( Nam et al, 2011). آکر(1996)، ارزش ویژه برند را به عنوان مجموعه ای از دارائیهای مرتبط با نام و علامت یک برند تعریف می کند که ارزش فراهم شده به وسیله یک محصول یا خدمت برای شرکت و مشتری را اضافه یا کم می کند(Juntunen et al, 2011). 

 

کیفیت درک شده عبارتست از ادراک مشتری از کیفیت کلی یا برتری یک کالا یا خدمت نسبت به تمایل مشتری به جایگزین های آن. برای درک کیفیت درک شده، شناسایی و اندازه گیری ابعاد اساسی مفید خواهد بود، اما خود کیفیت درک شده به خودی خود یک سازه خلاصه است. نام تجاری با کیفیت درک شده توسط مشتری پیوند خورده است، ادراکی که تنها کیفیت کلی را نشان می دهد و ضرورتا بر مبنای دانش مشتریان در خصوص ویژگی های جز ئی آن نیست(Pike et al, 2010).رفتار کارکنان از دیگر موارد و عناصر ارزش ویژه برند است. رفتار کارکنان بخش فروش یا ارائه کننده خدمات موجب ایجاد یک ذهنیت در مشتری می شود. محققان به دلیل اهمیت رفتار کارکنان، این بخش را جزئی از ارزش ویژه برند می دانند ( Nam et al, 2011).

رضایت درونی ایده آل می تواند به طور کلی به عنوان تفکرات و احساسات افراد نسبت به چیزی یا کسی باشد. مفهوم ایده آل به درجه ای از فعالیت و تفکر مشتری گفته می شود که با تصور او از برند مطابق است. تئوری ایده آل بیان می کند که افراد یک برند را به خاطر ارتقاء خودشکوفایی شخصیتی می خرند ( Nam et al, 2011).

 

هویت برند، در تئوری سازمانی افراد جزئی از یک گروه اجتماعی می شوند تا هویت و حس تعلق خود را ارتقاء دهند. بطور مشابه مشتری نیز هویت اجتماعی خود را با مصرف یک برند یا مشارکت در خرید آن نشان می دهند. مشتریان ارزش مثبت را به برندهایی می دهند که دارای شهرت خوبی در میان گروهایی که به آنها تعلق دارند، هستند. بنابراین هویت برند به افراد اجازه می دهند تا شخصیت اجتماعی خود را ارتقاء دهند( Nam et al, 2011).

 

انسجام در سبک زندگی، سبک زندگی نه تنها در برگیرنده ویژگی های دموگرافیک است بلکه شامل نگرش مثبت به زندگی، عقاید و روحیات افراد نیز می شود. اگرچه هیچ تعریف کاملی از سبک زندگی وجود ندارد، اما این اصطلاح به طور گسترده به الگوی خاص زندگی افراد، علایق و نظرات آنان می شود که افراد آن را ارائه می کنند. مشتریان یک برند را هنگامی خریداری می کنند و یا نسبت به آن نظر مثبت ارائه می کنند که به آن برند بتواند نیازهای آنها را در رسیدن به الگوهایی خاص از سبک زندگی برطرف کند، بنابراین انسجام در سبک زندگی به معنای توسعه چیزی است که برند در آن مطابق با سبک زندگی افراد باشد. این قسمت برخلاف هویت برند و مفهوم ایده آل یک عنصر شخصی و کاملا منحصر به فرد می باشد. به هنجارهای اجتماعی و گروهی ارتباطی ندارد( Nam et al, 2011).

از آنجائیکه در سالهای اخیر افزایش چشمگیری را در تعداد رستورانها و فست فودها در سطح شهر رشت شاهد بوده ایم و با توجه به بالا رفتن قدرت انتخاب مشتریان برای استفاده از خدمات مختلف این رستورانها و فست فودها، رقابت فزاینده ای را در این بخش شاهد هستیم. لذا پرداختن به عواملی که می تواند در جذب و حفظ وفاداری بیشتر مشتریان این رستورانها و فست فودها موثر باشد، دارای اهمیت و مبنای بررسی تحقیق حاضر می باشد. بدین جهت با توجه به اینکه هدف تحقیق بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند در رستورانها و فست فودهای شهر رشت است، محقق به دنبال پاسخ این سوال است که آیا ارزش ویژه برند بر وفاداری به برند در رستورانها و فست فودهای شهر رشت تاثیر دارد یا خیر؟

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده  1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه  3

1-2- بیان مسئله   3

1-3- چارچوب نظری تحقیق  6

1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق  7

1-5- اهداف تحقیق  8

1-6- فرضیات تحقیق  8

1-7- تعاریف مفهومی متغیرها  9

1-8- تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق  11

1-9- قلمرو تحقیق  12

1-9-1- قلمرو موضوعی  12

1-9-2- قلمرو مکانی  12

1-9-3- قلمرو زمانی  12

 

فصل دوم: ادبیات تحقیق

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده  49

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه  54

3-2- روش پژوهش  54

3-3- جامعه آماری پژوهش  55

3-4- روش نمونه گیری و حجم نمونه  55

3-4-1- نتایج آزمون بارتلت جهت دقت نمونه  56

3-5- روشهای گردآوری اطلاعات  56

3-6- پرسشنامه پژوهش  57

3-7- بررسی روایی و پایایی ابزار پژوهش  58

3-7-1- روایی پرسشنامه  58

3-7-2- پایایی پرسشنامه  58

3-8- متغیرهای پژوهش  60

3-9- روش‌های آماری تجزیه و تحلیل داده‌ها  60

3-10- جمع بندی فصل سوم  60

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق

4- 1- مقدمه  64

4-2- توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان  64

4-2-1- توصیف جنسیت پاسخ دهندگان  65

4-2-2- توصیف سن پاسخ دهندگان  65

4-2-3- توصیف رستوران مورد استفاده  66

4-2-4- توصیف فست فود مورد استفاده  67

4-3- توصیف متغیر های تحقیق  68

4-3-1- توصیف ارزش ویژه برند  68

4-3-2- توصیف متغیر کیفیت فیزیکی  69

4-3-3- توصیف متغیر رفتار کارکنان  70

4-3-4- توصیف متغیر رضایت درونی ایده آل   71

4-3-5- توصیف متغیر هویت رستوران   72

4-3-6- توصیف متغیر سبک زندگی  73

4-3-7- توصیف متغیر رضایت مشتری  74

4-3-8- توصیف متغیر وفاداری مشتری 75

4-4- علائم اختصاری در نمودارها و جداول  76

4-5- بررسی نرمال بودن متغیر های اصلی تحقیق  77

4-6- تحلیل عاملی تاییدی  78

4 – 6– 1- تحلیل عاملی تاییدی یا تحلیل مدل اندازه گیری  78

4-6-2- تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای برونزا  78

4-7- آزمون فرضیات  83

4-7-1- مدل یابی معادلات ساختاری  83

4-7-2- آزمون فرضیات اصلی  84

4-7-3- آزمون فرضیات فرعی  85

4-7-4- تحلیل مسیر فرضیات  87

4-7-4- 1- اثرات غیر مستقیم  87

4-8- ضرایب تعیین  88

 

فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات

5- 1- مقدمه  90

5-2- نتایج آمار توصیفی  90

5-2-1- متغیرهای جمعیت شناختی  90

5-2-2- متغیرهای اصلی  91

5-3- نتایج بررسی نرمال بودن متغیرهای اصلی  92

5-4- نتایج تحلیل عاملی تاییدی  92

5-4-1- متغیرهای برونزا  92

5-4-2- متغیرهای درونزا  92 

5-5- نتایج آزمون فرضیات  93

5-6- پیشنهاداتی در راستای نتایج تحقیق  96

5-6-1- پیشنهادات کاربردی  96

5-7- محدودیتهای تحقیق  97

5-8- پیشنهاداتی برای محققین آینده  98

منابع و مآخذ  99

پیوست ها  107

 

 

فهرست جداول

جدول2-1-وفاداری از دیدگاه دیک و باس  24

جدول 2-2-وفاداری از دیدگاه رایلی و دیویس  25

جدول2-3- برخی از تعاریف وفاداری به برند در حوزه خدمت  29

جدول 3-1- نتایج آزمون دقت نمونه  56

جدول3-2-ارزش‌گذاری طیف لیکرت  57

جدول 3-3-فراوانی سوالات پرسشنامه  58

جدول3-4- محاسبه پایایی پرسشنامه  59

جدول4-1-توصیف جنسیت پاسخ دهندگان  65

جدول 4-2-توصیف سن پاسخ دهندگان  66

جدول4-3- توصیف رستوران مورد استفاده  67

جدول4-4-توصیف فست فود مورد استفاده  68

جدول4-5- توصیف متغیر ارزش ویژه برند  69

جدول4-6-توصیف متغیر کیفیت فیزیکی  70

جدول4-7-توصیف متغیر رفتار کارکنان  71

جدول4-8-توصیف متغیر رضایت درونی ایده آل  72

جدول4-9- توصیف متغیر هویت رستوران  73

جدول 4-10-توصیف متغیر سبک زندگی  74

جدول4-11-توصیف متغیر رضایت مشتری  75

جدول4-12-توصیف متغیر وفاداری مشتری  76

جدول4-13-فهرست علائم اختصاری تحلیل  77

جدول 4-14-آزمون كولموگروف- اسمیرنف برای متغیر های تحقیق  77

جدول4-15- شاخصهای برازش متغیرهای برونزای تحقیق  80

جدول 4-16- شاخصهای برازش ارزش ویژه برند  81

جدول4-17-شاخصهای برازش متغیرهای درونزا  83

جدول4-18- شاخصهای برازش مدل کلی تحقیق  85

جدول4-19- شاخصهای برازش مدل کلی تحقیق  87

جدول4-20- مسیرهای مستقیم مورد بررسی  87

جدول4-21-مسیرهای غیرمستقیم مورد بررسی  88

 

 

فهرست نمودارها

نمودار4-1-نمودار دایره ای جنسیت پاسخ دهندگان  65

نمودار4-2- نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان  66

نمودار4-3- نمودار میله ای رستوران مورد استفاده  67

نمودار4-4-نمودار میله ای فست فود مورد استفاده  68

نمودار 4-5-هیستوگرام متغیر ارزش ویژه برند  69

نمودار 4-7- هیستوگرام متغیر کیفیت فیزیکی  70

نمودار 4-8- هیستوگرام متغیر رفتار کارکنان   71

نمودار4-8-هیستوگرام متغیر رضایت درونی ایده آل  72

نمودار 4-9-هیستوگرام متغیر هویت رستوران  73

نمودار 4-10-هیستوگرام متغیر سبک زندگی  74

نمودار4-11-هیستوگرام متغیر رضایت مشتری  75

نمودار 4-12-هیستوگرام متغیر وفاداری مشتری  76

نمودار 4-13-مدل اندازه گیری متغیرهای برونزای تحقیق در حالت بار عاملی  79

نمودار4-14-مدل اندازه گیری متغیرهای برونزای تحقیق در حالت ضرایب معناداری  79

نمودار 4- 15-مدل اندازه گیری متغیر ارزش ویژه برند در حالت بار عاملی  80

نمودار 4-16-مدل اندازه گیری متغیر ارزش ویژه برند در حالت ضرایب معناداری  81

نمودار 4-17- مدل تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای درونزا در حالت بارهای عاملی  82

نمودار 4-18-مدل تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای درونزا در حالت ضرایب معناداری  83

نمودار4-19-مدل فرضیات اصلی در حالت ضرایب معناداری  84

نمودار 4-20- مدل تحقیق در حالت ضرایب ساختاری  85

نمودار 4-21-مدل فرضیات اصلی در حالت ضرایب معناداری  86

نمودار4-22-مدل تحقیق در حالت ضرایب ساختاری  86

 

 

 

 

فهرست اشکال

شکل 1-1- مدل مفهومی تحقیق  7

شکل2-1- هرم وفاداری  23

شکل 2-2- مدل بلومر در مورد عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  26

شکل2-3-مدل تکامل یافته بلومر در خصوص عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  26

شکل2-4- مدل ECSI در مورد رضایت و وفاداری مشتری  27

شکل 2-5-آشنایی با مدل كانو  35

شکل2-6-مدل عدم تایید انتظارات  38

شکل2-7-مدل اندریاسن و لیندشتاد  39

شکل2-9- مدل ارزش ویژه برند آکر  43

شکل2-10-مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

شکل2-11-مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

شکل2-12-مدل ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری  45

شکل2-13-شناخت برند  46

شکل14-1-مدل مفهومی تحقیق  47

 

 

 

 

  • پاورپوینت آشنایی با احکام مسجد قسمت ششم

    پاورپوینت آشنایی با احکام مسجد قسمت ششم پاورپوینت احکام مسجد قسمت ششم دانلود پاورپوینت احکام مسجد قسمت ششم پاورپوینت درباره احکام مسجد قسمت ششم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با احکام مسجد قسمت ششم جهت رشته فقه و…

  • پاورپوینت چگونگی تعمیر و نگهداری ساختمان

    پاورپوینت چگونگی تعمیر و نگهداری ساختمان تعمیر و نگهداری ساختمان پاورپوینت پاورپوینت تعمیر و نگهداری ساختمانها تعمیر و نگهداری ساختمان ppt پاورپوینت تعمیر و نگهداری ساختمان چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت چگونگی تعمیر و نگهداری ساختمان جهت رشته…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش برنامه ریزی منابع سازمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش برنامه ریزی منابع سازمانی مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمانی پیشینه برنامه ریزی منابع سازمانی دانلود مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمانی پیشینه تحقیق برنامه ریزی منابع سازمانی ادبیات نظری برنامه ریزی منابع سازمانی فصل…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه باورهای غیر منطقی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه باورهای غیر منطقی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه باورهای غیر منطقی مبانی نظری باورهای غیر منطقی پیشینه تحقیق باورهای غیر منطقی پیشینه داخلی باورهای غیر منطقی پیشینه خارجی باورهای غیر منطقی…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه برنامه ریزی استراتژیک

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه برنامه ریزی استراتژیک فصل دوم پایان نامه برنامه ریزی استراتژیک مبانی نظری برنامه ریزی استراتژیک پیشینه تحقیق برنامه ریزی استراتژیک پیشینه داخلی برنامه ریزی استراتژیک پیشینه خارجی برنامه ریزی استراتژیک پیشینه پژوهش برنامه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه پژوهش ارزیابی عملکرد کارکنان ادبیات نظری تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان دانلود مبانی نظری…

  • پاورپوینت ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان

    پاورپوینت ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان پاورپوینت ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان تحقیق ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال اضطراب مبانی نظری اختلال اضطراب پیشینه تحقیق اختلال اضطراب پیشینه داخلی اختلال اضطراب پیشینه خارجی اختلال اضطراب پیشینه پژوهش اختلال اضطراب پیشینه نظری…

  • دانلود تحقیق درباره خودتنظیمی رفتار word

    دانلود تحقیق درباره خودتنظیمی رفتار word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی خودتنظیمی رفتار با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست مطالب…

  • مبانی نظری میزان تاثیر ساختار سازمانی بر استقرار مدیریت دانش

    مبانی نظری میزان تاثیر ساختار سازمانی بر استقرار مدیریت دانش مبانی نظری ساختار سازمانی مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش رابطه ساختار سازمانی بر مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در شرکتها استقرار مدیریت دانش…

  • بهبود فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

    بهبود فرآیند تحلیل سلسله مراتبی تکنیکهای تصمیم گیری فرآیند تحلیل سلسله مراتبی سیستم های تصمیم گیری با معیارهای چند گانه بهبود فرآیند تحلیل سلسله مراتبی ارزیابی فرآیند تحلیل سلسله مراتبی بهبود فرآیند AHP ارزیابی فرآیند AHP دانلود پایان نامه مدیریت…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کارآفرینی 55 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کارآفرینی 55 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کارآفرینی تعریف نظری کارآفرینی مدل های نظری کارآفرینی پیشینه کارآفرینی در ایران پیشینه تحقیق کارآفرینی تاریخچه کارآفرینی در ایران و جهان پیشینه تحقیق در مورد کارآفرینی…

  • پاورپوینت آموزش تفریق کسر و اعداد مخلوط ریاضی پنجم ابتدایی

    پاورپوینت آموزش تفریق کسر و اعداد مخلوط ریاضی پنجم ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تفریق کسر و اعداد مخلوط ریاضی پنجم ابتدایی در قالب 9 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت درس چهارم مبحث هم نشین کتاب فارسی نهم

    پاورپوینت درس چهارم مبحث هم نشین کتاب فارسی نهم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش فارسی نهم متوسطه مبحث هم نشین در قالب 7 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی هیجانی در پرستاران

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی هیجانی در پرستاران کلمات کلیدی : مبانی نظری فرسودگی هیجانی در پرستاران پیشینه تحقیق فرسودگی هیجانی در پرستاران پیشینه داخلی فرسودگی هیجانی در پرستاران پیشینه خارجی فرسودگی هیجانی در پرستاران پیشینه پژوهش فرسودگی هیجانی…

  • پاورپوینت بررسی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی

    پاورپوینت بررسی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی جهت رشته کشاورزی و زراعت در قالب 34 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • رویکردها و مولفه های تفکر انتقادی و ضرورت توجه به آن

    رویکردها و مولفه های تفکر انتقادی و ضرورت توجه به آن پایان نامه تفکر انتقادی نظریه های تفکر انتقادی پرورش تفکر انتقادی در کودکان تفکر انتقادی از منظر قرآن و روانشناسی آموزش تفکر انتقادی به دانش آموزان رویکردها و مولفه…

  • جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته ( اسلامی ، ایرانی و غربی )

    جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته ( اسلامی ، ایرانی و غربی ) جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته رفتن به سایت اصلی جزوه نظام های اداری تطبیقی پیشرفته ( اسلامی ، ایرانی و غربی ) به تعداد 108 صفحه…

  • پاورپوینت آموزشی مبانی مديريت زنجيره تامين

    پاورپوینت آموزشی مبانی مديريت زنجيره تامين رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی مبانی مديريت زنجيره تامين جهت رشته مدیریت در قالب 19 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • دانلود پاورپوینت سیر تحول مدیریت کیفیت

    دانلود پاورپوینت سیر تحول مدیریت کیفیت پاورپوینت در مورد مدیریت کیفیت پاورپوینت تحول مدیریت کیفیت پاورپوینت مراحل اجرایی مدیریت کیفیت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیر تحول مدیریت کیفیت جهت رشته مدیریت در 74 اسلاید و با فرمت pptx …

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ازدواج

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ازدواج فصل دوم پایان نامه ازدواج مبانی نظری ازدواج پیشینه تحقیق ازدواج پیشینه داخلی ازدواج پیشینه خارجی ازدواج پیشینه پژوهش ازدواج پیشینه نظری ازدواج ادبیات نظری ازدواج چارچوب نظری ازدواج رفتن به سايت اصلي چارچوب…

  • دانلود تحقیق درباره رفتار شهروندی و دیدگاه های نظری آن  word

    دانلود تحقیق درباره رفتار شهروندی و دیدگاه های نظری آن  word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی رفتار شهروندی و دیدگاه های نظری آن با فرمت docx در قالب 35 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و…

  • پاورپوينت تکنیک های ترمیم فاجعه ها در سیستم های پایگاه داده

    پاورپوينت تکنیک های ترمیم فاجعه ها در سیستم های پایگاه داده پاورپوينت پایگاه داده پاورپوينت سیستم های پایگاه داده پاورپوينت فاجعه در سیستم های پایگاه داده پاورپوينت ترمیم فاجعه ها در سیستم های پایگاه داده رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • دانلود پاورپوینت مسافت دید در قوس های قائم سهمی و دایره

    دانلود پاورپوینت مسافت دید در قوس های قائم سهمی و دایره پاورپوینت مسافت دید در قوس های قائم سهمی پاورپوینت مسافت دید در قوس های قائم دایره پاورپوینت مسافت دید در قوس های قائم سهمی (در خط الراس) رفتن به…

  • تعهد درک شده کارکنان و عوامل موثر بر تعهد سازمانی

    تعهد درک شده کارکنان و عوامل موثر بر تعهد سازمانی تعهد سازمانی ابعاد تعهد سازمانی تعهد درک شده کارکنان عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی دانلود مقاله تعهد درک شده کارکنان دانلود مقاله تعهد سازمانی دانلود مقاله رشته مدیریت رفتن به…

  • پاورپوینت فضای دیجیتال و مجازی کودکان و نوجوانان

    پاورپوینت فضای دیجیتال و مجازی کودکان و نوجوانان پاورپوینت فضای دیجیتال و مجازی پاورپوینت فضای دیجیتال پاورپوینت تاثیر فضای مجازی بر کودکان پاورپوینت اثر فضای مجازی بر نوجوانان پاورپوینت تاثیر فضای دیجیتال بر کودکان پاورپوینت تاثیر منفی فضای دیجیتال بر…

  • پاورپوینت تئوری انتخاب و روانشناسی کنترل

    پاورپوینت تئوری انتخاب و روانشناسی کنترل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تئوری انتخاب و کاربست های آن جهت رشته ی روان شناسی در قالب 48 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت تحقیق درباره بیومتریک

    پاورپوینت تحقیق درباره بیومتریک پاورپوینت مقاله بیومتریک پاورپوینت بیومتریک در گوشی پاورپوینت بیومتریک اثر انگشت پاورپوینت بیومتریک سامسونگ چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحقیق درباره بیومتریک جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب 19 اسلاید و با فرمتpptxبصورت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عمل به باورهای دینی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عمل به باورهای دینی فصل دوم پایان نامه عمل به باورهای دینی مبانی نظری عمل به باورهای دینی پیشینه تحقیق عمل به باورهای دینی پیشینه پژوهش عمل به باورهای دینی پیشینه نظری عمل به باورهای…

  • اصول حاکم بر داوری تجاری در حقوق ایران ( 225 صفحه)

    اصول حاکم بر داوری تجاری در حقوق ایران ( 225 صفحه) داوری تجاری داوری تجاری در حقوق ایران اصول حاکم بر داوری تجاری اصول حاکم بر داوری تجاری در حقوق ایران دانلود پایان نامه داوری تجاری دانلود پایان نامه داوری…

  • پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان

    پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان دانلود پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان پاورپوینت آموزش ترمیم و مقاوم سازی ساختمان پاورپوینت تحقیق راجب ترمیم و مقاوم سازی ساختمان پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان و انواع آن رفتن به سايت…

  • پاورپوینت اختلال یادگیری خاص و درمان آن

    پاورپوینت اختلال یادگیری خاص و درمان آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اختلال یادگیری خاص و درمان آن جهت رشته روانشناسی در قالب 119 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت تحقیق در مورد معماری الگوی برج میلاد

    پاورپوینت تحقیق در مورد معماری الگوی برج میلاد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری برج میلاد جهت رشته معماری در 12 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       برج میلاد…

  • مقاله کاربرد لیزر در پزشکی

    مقاله کاربرد لیزر در پزشکی لیزر کاربرد لیزر در پزشکی تقویت نور به روش گسیل القایی تابش دانلود مقاله کاربرد لیزر در پزشکی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و…

  • فایل جوابهای تئوری حسابداری 2

    فایل جوابهای تئوری حسابداری 2 فایل جوابهای تئوری حسابداری 2 رفتن به سایت اصلی فایل جوابهای تئوری حسابداری 2 32 صفحه pdf مناسب دانشجویان ارشد حسابداری