بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING)

بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING)

بازاریابی
کسب و کار
بازاریابی پارتیزانی
تاکتیکهای بازاریابی پارتیزانی
دانلود مقاله مدیریت با عنوان بازاریابی پارتیزانی
تفاوتهای بازاریابی سنتی و پارتیزانی
مراحل اجرای بازاریابی پارتیزانی

رفتن به سایت اصلی

بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING)

 

چکیده

امروزه در بازارهای گوناگون کسب و کار، تمرکز زیادی بر بهبود کارایی و اثربخشی تلاشهای بازاریابی وجوددارد. شرکتها در جستجوی روشهایی نوین برای انجام بهینه این وظایف خطیر در راستای کاهش هزینه ها و افزودن ارزش به محصولات و خدمات خویش هستند. حتی در بازارهایی که با فشارها و مسائل درآمد و هزینه در مراحل گوناگون چرخه عمر محصول نهایی مواجه نیستند، تحولات سریع مسائل تکنولوژیک، مسائل و اقدامات تجاری شرایط اقتصادی، جستجوی روشهای جدیدی را برای بیان مشکلات قدیمی می طلبند. ضمن آنکه با توجه به تحولات مذکور، امروزه دیگر رویکرد بازاریابی سنتی پاسخگوی شرایط متغیر کنونی در حوزه های تجاری گوناگون نیست و شناسایی رویکردهای جدیدی برای مواجهه با این تحولات لازم و ضروری است. 

 

بسیاری از سازمانها و شرکتها با محدودیتهای بودجه ای بسیاری در عرصه تجارت مواجهند و باید قابلیت آن را بیابند تا با حداقل منابع و سرمایه گذاری، حداکثر سود لازم را جهت بقا و ثبات خویش در بلندمدت کسب كنند. بازاریابی پارتیزانی، مفهومی است که اول بار توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان “بازاریابی پارتیزانی” در سال 1982 تشریح شد؛ روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیتهای ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم. در واقع بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی نامنظم جهت کسب حداکثر نتایج با بکارگیری حداقل منابع است و درگیر ابتکارات، نوآوری، شکستن قوانین و جستجوی راهکارهای بدیل برای روشهای بازاریابی سنتی است. 

 

در این مقاله سعی می شود تا مفاهیم، اصول، تکنیک ها و مراحل بازاریابی پارتیزانی مطرح شود و تحلیل قیاسی میان بازاریابی سنتی و پارتیزانی صورت گیرد. امید است مرور اجمالی این مقاله بتواند سازمانها و شرکتها را در برگزیدن رویکردهای بازاریابی بهینه یاری کند و گامی در جهت افزایش سودآوری سازمانها با توجه به تحولات پرشتاب در عرصه های تجاری امروز باشد. 

 

 

کلمات کلیدی:

بازاریابی

کسب و کار

بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING)

 

 

مقدمه

بازاریابی پارتیزانی(GUERRILLA MARKETING) همانطور که توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان “بازاریابی پارتیزانی” در سال 1982 تشریح شد، روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیت های ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. چنین ترفیعات و پیشرفتهایی گاهی اوقات به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب هدف، حتی از وجود آنها بی اطلاع است و این ترفیعات نوعی بازاریابی پنهان یا سری است. ( که بازاریابی مخفیانه نیز نامیده می شود)

 

اصول بازاریابی پارتیزانی

بازاریاب پارتیزانی باید خلاق باشد و روشهای نامنظم و غیرمعمول ارتقا و پیشبرد را طراحی و تدبیرکند. او باید کلیه ارتباطات و تماسهای خود را، چه حرفه ای و چه شخصی به‌کارگیرد و نیز شرکت و محصول آن را آزمون کند و به دنبال منابع تبلیغاتی باشد. بسیاری از اشکال تبلیغ، می توانند بسیار ارزان و آزاد باشند. 

لوینسون، اصول زیر را به عنوان زیربنای بازاریابی پارتیزانی شناسایی می کند:

_ بازاریابی پارتیزانی به طور ویژه در کسب و کارهای کوچک کاربرددارد.

_ بازاریابی پارتیزانی باید بر مبنای روانشناسی انسانی باشد تا تجربه، قضاوت و حدس یا گمان.

_ سرمایه گذاریهای اولیه در بازاریابی به جای پول باید زمان، انرژی و قوه تخیل یا تصویرسازی ذهنی باشد. 

 

 

 

فهرست 

چکیده 1

مقدمه 3

اصول بازاریابی پارتیزانی 3

تاکتیک های بازاریابی پارتیزانی 5

تفاوتهای بازاریابی سنتی و پارتیزانی 6

مراحل اجرای بازاریابی پارتیزانی 10

نتیجه‌گیری 15

منابع 18

 

  • پاورپوينت بیش فعالی در کودکان

    پاورپوينت بیش فعالی در کودکان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت بیش فعالی جهت رشته پزشکی قالب  54 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش         امروزه‌ بسیاری‌ از مادران‌ و…

  • دانلودکارآموزی آشنايي كلي با سيستم قدرت الكتريكي 49 ص

    دانلودکارآموزی آشنايي كلي با سيستم قدرت الكتريكي 49 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی آشنايي كلي با سيستم قدرت الكتريكي 49 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی آشنايي كلي با سيستم قدرت الكتريكي 49 ص فرمت : .doc…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 8 مطالعات اجتماعی هشتم - رسانه ها در زندگی ما

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 8 مطالعات اجتماعی هشتم - رسانه ها در زندگی ما رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 8 مطالعات اجتماعی هشتم - رسانه ها در زندگی ما به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک فصل دوم پایان نامه اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک مبانی نظری اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک پیشینه تحقیق اثر ماهی بزرگ در حوض کوچک پیشینه پژوهش اثر…

  • پاورپوینت فصل شانزدهم کتاب تئوری های حسابداری (جلد دوم) تألیف هندریکسن و ون بردا ترجمه پارسائیان

    پاورپوینت فصل شانزدهم کتاب تئوری های حسابداری (جلد دوم) تألیف هندریکسن و ون بردا ترجمه پارسائیان پاورپوینت فصل شانزدهم کتاب تئوری های حسابداری (جلد دوم) تألیف هندریسکن و ون بردا ترجمه پارسائیان با موضوع دارایی های جاری پاورپوینت فصل شانزدهم…

  • آثار روانی و دینی حسادت و پیامدهای اجتماعی آن

    آثار روانی و دینی حسادت و پیامدهای اجتماعی آن کلمات کلیدی : پایان نامه حسادت آثار روانی حسادت آثار جسمانی حسادت پیامدهای فردی حسادت پیامدهای دنیوی حسادت پیامدهای اخروی حسادت پیامدهای اجتماعی حسادت تعریف حسادت در علم اخلاق تحقیق کامل…

  • دانلود پاورپوینت معماری پایدار و دیدگاه های مختلف برخورد طبیعت با معماری

    دانلود پاورپوینت معماری پایدار و دیدگاه های مختلف برخورد طبیعت با معماری پاورپوینت معماری پایدار پاورپوینت معماری پاورپوینت دیدگاه های مختلف برخورد طبیعت با معماری پاورپوینت برخورد طبیعت با معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری پایدار و دیدگاه…

  • پاورپوینت بررسی انواع اتصالات و پیچ ها

    پاورپوینت بررسی انواع اتصالات و پیچ ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی انواع اتصالات و پیچ ها جهت رشته صنایع در قالب 68 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • مقاله رشته اقتصاد با عنوان نوسانات بازارهای اقتصادی

    مقاله رشته اقتصاد با عنوان نوسانات بازارهای اقتصادی سهام نوسانات بازارهای اقتصادی دانلود مقاله رشته اقتصاد با عنوان نوسانات بازارهای اقتصادی بازارهای اقتصادی چیست ؟ دلالان در بازار اوراق مشاركت اساس استراتژی داد و ستد سیستم همکاری در فروش فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی کلمات کلیدی : مبانی نظری بازاریابی الکترونیکی پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی پیشینه داخلی بازاریابی الکترونیکی پیشینه خارجی بازاریابی الکترونیکی پیشینه پژوهش بازاریابی الکترونیکی پیشینه نظری بازاریابی الکترونیکی ادبیات نظری بازاریابی الکترونیکی چارچوب نظری…

  • پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین

    پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین تحقیق اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین مبانی مدیریت زنجیره تأمین مدیریت زنجیره تأمین زنجيره تامين مديريت زنجيره تامين هدف…

  • تاثیر خطاهای احداث اجزا باربر بر رفتار و عملکرد سازه

    تاثیر خطاهای احداث اجزا باربر بر رفتار و عملکرد سازه رواداریها عملکرد سازه مدلهای سازه ای دانلود پایان نامه خطاهای مجاز سازه ای دانلود پایان نامه تاثیر خطاهای احداث اجزا باربر بر رفتار و عملکرد سازه دانلود پایان نامه کارشناسی…

  • پاورپوینت هنر در تمدن اسلامى

    پاورپوینت هنر در تمدن اسلامى پاورپوینت مقاله در مورد هنر اسلامی دانلود پاورپوینت هنر در تمدن اسلامی پاورپوینت تعریف هنر اسلامی پاورپوینت تاثیر هنر ایرانی بر هنر اسلامی پاورپوینت مقدمه هنر در تمدن اسلامی پاورپوینت جایگاه کارهای هنری در گسترش…

  • بررسی تطبیقی اثرات سطوح مختلف زئولیت و اسید هیومیک در رشد و جذب کادمیم به وسیله گندم

    بررسی تطبیقی اثرات سطوح مختلف زئولیت و اسید هیومیک در رشد و جذب کادمیم به وسیله گندم جذب کادمیم توسط گندم رشد کادمیم توسط گندم اثر اسید هیومیک و زئولیت بر جذب کادمیم تاثیر سطوح مختلف اسید هیومیک در رشد…

  • پرسشنامه بین المللی فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه بین المللی فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه فعالیت بدنی بک پرسشنامه فعالیت بدنی beck پرسشنامه فعالیت بدنی نوجوانان پرسشنامه فعالیت بدنی کودکان پرسشنامه سنجش سطح فعالیت بدنی بک پرسشنامه…

  • پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی

    پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی رفتن به سايت اصلي عنوان: پاورپوینت اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید:21 اسلاید دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی این فایل در زمینه " اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی" بوده…

  • انواع اشاعه

    انواع اشاعه اشاعه مشاع شركاء حصه حالات بیع مشاع وضع حقوقی بیع مال مشاع دانلود مقاله انواع اشاعه رفتن به سایت اصلی انواع اشاعه   طرح مسئله: در این تحقیق سعی می شود به این سوال که آیا هر شریک…

  • گزارش کارآموزی رشته مکانیک با عنوان کارگاه عیب یابی

    گزارش کارآموزی رشته مکانیک با عنوان کارگاه عیب یابی انژکتور سنسور کمپرس سنج سیستم سوخت رسانی تنظیم سیستمهای جرقه پلاتینی عوامل تجربی در اندازه گیری فشار دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک با عنوان کارگاه عیب یابی خرید گزارش کارآموزی رشته…

  • دانلود پاورپوینت سئو SEO بهینه سازی موتور جستجو

    دانلود پاورپوینت سئو SEO بهینه سازی موتور جستجو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت SEO جهت رشته برنامه نویسی در 57 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       بهینه سازی سایت…

  • فصل هفتم پاورپوینت تئوری و طراحی سازمان با عنوان طراحی نوين برای رقابت جهانی

    فصل هفتم پاورپوینت تئوری و طراحی سازمان با عنوان طراحی نوين برای رقابت جهانی پاورپوینت در مورد تئوري و طراحي سازمان دانلود پاورپوینت تئوري و طراحي سازمان پاورپوینت طراحی نوين برای رقابت جهانی دانلود پاورپوینت طراحی نوين برای رقابت جهانی رفتن…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • پاورپوینت بررسی پروژه درس شناخت فضای شهری همدان

    پاورپوینت بررسی پروژه درس شناخت فضای شهری همدان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی پروژه درس شناخت فضای شهری همدان جهت رشته برنامه ریزی شهری در قالب 64 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 20 مطالعات اجتماعی هشتم - ایران و منطقه جنوب غربی آسیا

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 20 مطالعات اجتماعی هشتم - ایران و منطقه جنوب غربی آسیا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 20 مطالعات اجتماعی هشتم - ایران و منطقه جنوب غربی آسیا به دانش آموزان کلاس هشتم…

  • رویکردها، نظریه های و مدل های خط مشی گذاری عمومی در جهت تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی

    رویکردها، نظریه های و مدل های خط مشی گذاری عمومی در جهت تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی تعريف خط مشی گذاری خط مشی گذاری زیست محیطی تدوین خط مشی گذاری زیست محیطی خط مشی گذاری عمومی نظریه های خط…

  • تشریح کامل ترکیبات و مراحل تولید نوشابه های گازدار

    تشریح کامل ترکیبات و مراحل تولید نوشابه های گازدار نوشابه های گازدار نوشابه های گازدار غیر الکلی ترکیبات نوشابه های گازدار مراحل تولید نوشابه های گازدار تشریح کامل ترکیبات و مراحل تولید نوشابه های گازدار دانلود پایان نامه نوشابه های…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهره وری و كارایی 22 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهره وری و كارایی 22 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری بهره وری پیشینه تحقیق بهره وری مبانی نظری كارایی پیشینه تحقیق كارایی مبانی نظری بهره وری و كارایی پیشینه تحقیق بهره وری و كارایی…

  • پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر فساد اداری از نگاه کارکنان سازمان

    پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر فساد اداری از نگاه کارکنان سازمان پرسشنامه عوامل موثر بر فساد اداری پرسشنامه فساد اداری سازمانهای دولتی پرسشنامه فساد اداری در سازمان های دولتی پرسشنامه عوامل موثر بر فساد اداری از دیدگاه کارکنان پرسشنامه فساد…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازگاری روانشناختی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازگاری روانشناختی فصل دوم پایان نامه سازگاری روانشناختی مبانی نظری سازگاری روانشناختی پیشینه تحقیق سازگاری روانشناختی پیشینه داخلی سازگاری روانشناختی پیشینه خارجی سازگاری روانشناختی پیشینه پژوهش سازگاری روانشناختی پیشینه نظری سازگاری روانشناختی ادبیات…

  • یک سیستم اتوماسیون خانگی مقیاس پذیر و مبتنی بر سرویس ابری، با قابلیت پشتیبانی از ‏سیستم عامل اندروید

    یک سیستم اتوماسیون خانگی مقیاس پذیر و مبتنی بر سرویس ابری، با قابلیت پشتیبانی از ‏سیستم عامل اندروید مقاله ترجمه شده با عنوان یک سیستم اتوماسیون خانگی مقیاس پذیر و مبتنی بر سرویس ابری، با قابلیت پشتیبانی از ‏سیستم عامل…

  • بررسی آسیب شناسی سازمانی ادارات تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد

    بررسی آسیب شناسی سازمانی ادارات تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد تقسیم کار پیشرفت شغلی آسیب‌شناسی عدالت سازمانی تعارض سازمانی آسیب شناسی سازمانی ادارات تربیت بدنی دانلود پاورپوینت کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی بررسی آسیب شناسی سازمانی ادارات تربیت بدنی…

  • تـأثیـر عوامل خانوادگی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

    تـأثیـر عوامل خانوادگی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دانلود مقاله تـأثیـر عوامل خانوادگی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر انگیزش در پیشرفت تحصیلی انگیزه پیشرفت چیست؟ ویژگی های افراد پیشرفت گرا چیست؟ سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای مقابله دینی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای مقابله دینی فصل دوم پایان نامه راهبردهای مقابله دینی مبانی نظری راهبردهای مقابله دینی پیشینه تحقیق راهبردهای مقابله دینی پیشینه پژوهش راهبردهای مقابله دینی پیشینه نظری راهبردهای مقابله دینی ادبیات نظری راهبردهای مقابله دینی…

  • پایان نامه تشریح اموال منقول و غیر منقول

    پایان نامه تشریح اموال منقول و غیر منقول کلمات کلیدی : انواع اموال منقول انواع اموال منقول پایان نامه اموال غیر منقول پایان نامه اموال غیر منقول اموال و تقسیم بندی های آن تقسیم بندی های اموال در حقوق رفتن…

  • دانلود پاورپوینت ضریب طول موثر ستون

    دانلود پاورپوینت ضریب طول موثر ستون پاورپوینت ضریب پاورپوینت طول پاورپوینت ستون پاورپوینت اجرای سازه ی فولادی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ضریب طول موثر ستون در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با…

  • پروپوزال آماده رشته طراحی لباس

    پروپوزال آماده رشته طراحی لباس کلمات کلیدی : پروپوزال طراحی لباس پروپوزال رشته طراحی لباس پروپوزال آماده طراحی لباس دانلود پروپوزال طراحی لباس پروپوزال پروژه طراحی لباس پروپوزال طراحی پارچه و لباس پروپوزال در مورد طراحی لباس پروپوزال پایان نامه…